Kommer du rösta i valet till EU-parlamentet?

• Antal röstningar
    0

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.

Själv är jag väldigt osäker, det har varit alldeles för dålig information. Funderar på att rösta blankt bara för att utnyttja min rösträtt. Hur gör ni?

nej det ska jag nog inte.. Inte direkt insatt i det där. Ska jag rösta så röstar jag nog blankt..

Nu är jag tyvärr seriös med detta inlägg... men jag fattar fortfarande inte vad vi ska rösta om/för :confused:
Ska man rösta på någon enskild person eller är det ett helt parti eller vad är det?
Nej jag är inte insatt i det här men (smyg)informationen är kassare än vanligt så har inte uppfattat något iaf.

I de andra valen brukar informationen nå en oavsett om man vill eller inte, men inte denna.

Och ja, är väl för ung för att orka engagera mig i "tråkiga" saker som politik.

Klart man ska rösta - det enda lilla man har kvar att kunna påverka :)

Mavve skrev:
Klart man ska rösta - det enda lilla man har kvar att kunna påverka :)

Va jag trodde inte du var på läst om politik eller vad fan de nu är vi ska rösta om :brinnerup

Sadam skrev:
Va jag trodde inte du var på läst om politik eller vad fan de nu är vi ska rösta om :brinnerup

Jag har inte varit nånstans på läst.... men däremot e jag lite PÅLÄST om vilka jag ska rösta på ;)

moahahahah, kunde inte låta bli :tungan

Självklart ska man rösta. På grund av att vi fått så lite information om det här valet är dock risken att såpass få röstar så att utfallet blir orepresenativt för vad folket står för. Antar att alla kampanjpengar gick åt i EMU-vevan.

Fattar inte heller vad vi ska rösta för. Personer till parlamentet? Trodde jag redan hade gett de jag röstade på till rikstan mandat att kunna välja ut sina påläggskalvar själva.

Det finns länder där man krigar för att få rösta.
Klart man ska rösta, även om man röstar blankt.

Valet till EU-Parlamentet.

Klart vi ska RÖSTA!!

- Vi ska i allmänna val utse våra representanter till EU-parlamentet.
- Partierna har på valsedlarna gjort sin "rangordning" av kandidater.
- En del partier vill ha med många representanter för att som dom uttrycker det "kunna påverka att Sverige går ur EU".
- Andra partier vill få med många representanter för att kunna tillvarata våra intressen, och påverka besluten, i EU.
- Det är många frågor som vi ser i trådar här på SH som påverkas av vad som beslutas i EU. Tex.
* Ska utländska medborjare som begår brott i Sverige avtjäna sitt straff i Sverige eller i hemlandet", är en fråga som debatterats senaste tiden.

Ta reda på vad de olika partierna har för målsättning med sitt deltagande i EU.
Ta reda på vad de olika partiernas representanter vill åstadkomma i EU.

Men framförallt: ANVÄND DIN RÖSTRÄTT!!!

KentW

Politikerna gör ju mycket lite för att få en vettig valrörelse och skapa en intressant debatt. Det enda man hör är en massa stolligheter om tjänstedirektivet. Om inte politikerna kan engagera sig bättre i ett val har de ingen rätt att kräva engagemang från min sida heller.

Gulsnabbtrajja skrev:
... Trodde jag redan hade gett de jag röstade på till rikstan mandat att kunna välja ut sina påläggskalvar själva.

Exakt så. Jag har röstat på de som jag tror är bäst lämpade att fatta den typen av beslut åt mig.

Jag säger såhär. Röstar man inte, ska man fan itne komma å tycka saker om ditten och datten. Man har fan inget att säga till om, om man inte ens använt sin rösträtt.

Har du ingen aning om vad du tycker, vill eller ska röstas på? Rösta då blankt. Visa att du inte tycker om det dom gör genom att rösta blankt. Men skit förhelvete inte i det.

:mad:

Jag ska rösta :hej

Det verkar som om de flesta inte tänker rösta... Tänk va pengar de har plöjt ner på det här valet, hundratals miljoner som borde kunnat gå till något vettigare. :kocko

Fick gratis macka av Alf Svensson eller vad han nu heter så man kanske skall rösta på KD? :tungan

Thundercat skrev:
Det verkar som om de flesta inte tänker rösta... Tänk va pengar de har plöjt ner på det här valet, hundratals miljoner som borde kunnat gå till något vettigare. :kocko

Inte så värst mycket. Annonseringen (som partierna står för själva) motsvarar en bråkdel av vad man plöjer ner i kampanjer inför ett vanligt riksdagsval.
Det är snarare synd att man int lagt ner så mycket pengar, folk orkar ju uppenbarligen inte masa sig till urnorna annars.

gladh

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...