Kommer du köra försäkrat?

Kommer du trafikförsäkra framöver?

• Antal röstningar
    0
Roligt att trampa folk på tårna så man får fram det arga hos folk. Va jag tycker och vad jag skriver är ofta olika saker samma i verkligeheten, finns inget roligare än att provosera.

Om vi ska sätta det på en skala, vad är roligast, att provocera eller att stava fel?

1-10 på båda alternativen.

Jag kommer köra försäkrat så länge jag ha råd sen lägga hobbyn på hyllan.

"Skatten ska betala samhällets kostnader för sjukpenning och sjukersättning för redan uppkomna skador."
Lite konstigt att just våran hobby ska beskattas så hårt.
Är det inte dags att man tvingar alla rökare att teckna försäkring som täcker sjukvårdskostnaderna om de får KOL etc?

Med nya reglerna kommer inte jag köra försäkrat. Plåten hamnar i bokhyllan?

Hur kommer ni göra när borgarna ska skinna oss?

Då kan du ju börja fundera på hur du skall tjäna ihop till ev skadeståndskrav till dem du råkar göra handikappade i händelse av en olycka.

Tänk längre än näsan räcker e du snäll :pannkyss

"Skatten ska betala samhällets kostnader för sjukpenning och sjukersättning för redan uppkomna skador."
Lite konstigt att just våran hobby ska beskattas så hårt.
Är det inte dags att man tvingar alla rökare att teckna försäkring som täcker sjukvårdskostnaderna om de får KOL etc?

Än är inte sista ordet sagt. Transportarbetarförbundet o övriga infrastrukturinstanser oppnoerar sig starkt då detta gynnar utlänska transportföretag. Är man inte medlem i SMC så är det kanske ett steg att ta istället för att bara klaga. Men skulle detta resonemanget hålla över lag så skulle vi knappt ha någon idrott i detta landet. Speciellt inte på elitnivå.

Vi är "riskobjekt" bara vi äger en hoj. Att vi sedan inte (nästan alla) kör vinterhalvåret räknas föga...

Vad gnäller alla om igentligen? Ni fick ca 1000:- mer i månaden efter nyår. Kan alldrig tänka mig att ni får en höjning på mer än det per månad. Så va fan betala och var glad. Är ni arbetslösa ska ni ändå inte ha någon hoj!

Alla fick inte 1000kr mer i månaden heller! :gnissla

Efter denna höjningen ja..

Men smällen kommer ju nästa år..
Min gick upp med dryga hundringen och det spelar inte mig ngn roll..

Men en 100% höjning..hmmm då kanske plåten hamnar på hyllan..
Kanske...

100% höjning blir 300-400:- i månaden. Det kan jag leva med.

Beställ nya plåtar och dela med polaren då om ni har lika hojjar. 50% rabatt och minimal risk. för nån genomgående utredning blir det inte om man erkänner. :tuttar

Troligtvis som jag har gjort när sossarna hade "makten"!!! INGENTING!!
Kommer att köra försäkrat........inte roligt att va oförsäkrad OM d skulle hända nåt!!

Keep up the good ....drive a bike!:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back