Kommer det nån Triumph Daytona 1000 nån gång?

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Är det nån som har hört nåt skvaller om det är på gång någon (stor) version av den alldelles formidabla Daytona 675? Man kan ju stilla undra hur kung den skulle bli isåfall när man ser hur bra det har gått för 675:an i tester mm, någon som vet eller hört nåt? Bajjkar`n:cool:

Frågan är om det någonsin gör det.

En stor anledning till att 675:an är såpass snabb med olika typer av förare (ex,vis masterbike) tror jag beror på att den är så lättkörd. Den har hyfsat med vrid så att den orkar dra snyggt igenom en kurva även om man råkar ha "fel" växel i. Samtidigt är den såpass trött att den inte överaskar föraren med plötsliga bakhjulssläpp.

Enda gångerna man kan sakna mer effekt är när man är ute och gasar motorväg med polarna.
I farter över 200 får man pisk.

Men nu är den ju byggd för att vara snabb på engelska krokvägar och någon enstaka bandag.

Jag personligen fasar lite för att Triumph faller för trycket och gör ett halvhjärtat försök att bygga en literdaytona.
Tror inte den skulle stå sig lika bra i den stenhårda konkurensen.

Men visst fan skulle jag köpa en, om jag hade råd att försäkra den vill säga.:D

Last edited:
Bara att handla!

Frågan är om det någonsin gör det.

En stor anledning till att 675:an är såpass snabb med olika typer av förare (ex,vis masterbike) tror jag beror på att den är så lättkörd. Den har hyfsat med vrid så att den orkar dra snyggt igenom en kurva även om man råkar ha "fel" växel i. Samtidigt är den såpass trött att den inte överaskar föraren med plötsliga bakhjulssläpp.

Enda gångerna man kan sakna mer effekt är när man är ute och gasar motorväg med polarna.
I farter över 200 får man pisk.

Men nu är den ju byggd för att vara snabb på engelska krokvägar och någon enstaka bandag.

Jag personligen fasar lite för att Triumph faller för trycket och gör ett halvhjärtat försök att bygga en literdaytona.
Tror inte den skulle stå sig lika bra i den stenhårda konkurensen.

Men visst fan skulle jag köpa en, om jag hade råd att försäkra den vill säga.:D

Egentligen hur en hojmodell står sig på bana är ju inte så viktigt, huvudsaken är ju att den har rätta känslan vilket jag tror att en litersraket skulle ha, för let`s face it Daytona 955 i har väl aldrig gjort nåt bra ifrån sig i tävlingssammanhang, men när man åker Trajja så gör man det för ljudet ,känslan , och sammanhållningen enligt mig.
Hade bara helst sett en ny liters att sätta svarven och fräsmaskinen i......
Vi hörs Bajjkar`n

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back