Kommer över till "the dark side"

DunderDan skrev:
2523398 Lutar åt begagnat...... en sak till...kalla mig idiot men de här intervallerna som alla pratar om med motarder, vad görs efter en sån...olja ?ventiljustering ?renovera motorn......vad?:confused:

Tuffa supermotarder och 2-takts räsers skall bara ägas av folk som inte behöver ställa den frågan du just ställde !!
 
Jag skulle köpt en 525a istället för en 450. Det du borde göra är att testa olika modeller innan du bestämmer dig. Du kanske tex uppskattar dem större motarderna (660, 650, 626) mer pga deras brutala motorkraft :D.
 
Kör en 525a och verkligen ÄLSKAR den hojen. Hade en Retta innan och saknar henne inte det minsta!
Olja var 5e timma
Ventiljustering 15 h
Se över lager och kolv vid 100h

Oljan och ventiljusteringen är gjort på ett kick och ventiljustera behöver man inte vara sååå manisk med när de väl satt sig efter ca 45 h. Lägger lätt ner lite tid på att serva min skatt eftersom man får så mycket tillbax

Hondan e fin den med o det finns kraft att få upp den på slangen lika bra som nån annan hoj.

Provkör o sen köp!
 
Att hålla på o byta olja var 5e timma e då ganska onödigt om du inte e ett proffs, räker gott o väl att byta olja o filter var 15e timma på 525.
 
DunderDan skrev:
2521765 Ska med all ärlighet säga att jag sett ner lite på motarder tills jag provade en......SJUUUUUUUUKT:näsblod ....nu när jag kränger gathojen blir det definitivt en motard.....sugen på en honda crf 450....spontana reaktioner på detta önskas:tuttar

hehe...kände lite samma sak när jag blev övertalad att skaffa motard. Sålde K5:an med tanken "-Vad fan håller jag på med?" i skallen. Kan säga att jag inte har ångrat mig en sekund. Motard rokkar :yoparty
Köra snabbt rakt fram har jag helt klart tröttnat på och när det är riktigt kurvigt så kör jag fortare med motarden än med sporthojen.
Köpte väl iofs ingen rejsmotard som du är intresserad av men 660:n funkar utmärkt för min del. Perfekt för lite gatbus och inte mycket meka alls.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top