Kommer över till "the dark side"

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
Ska med all ärlighet säga att jag sett ner lite på motarder tills jag provade en......SJUUUUUUUUKT:näsblod ....nu när jag kränger gathojen blir det definitivt en motard.....sugen på en honda crf 450....spontana reaktioner på detta önskas:tuttar
 
Rasorblade skrev:
2521805 eller för män med stake som insett att det inte bara är att vrida på rullen......

Det är okej, ingen skrattar åt dig för att du fyllt gubbe och inte pallar hastigheterna längre. :arsele
 
Mr EmCom skrev:
2521857 varför?


Av dom jag kört (husa 650, ktm 660, crf 450) så kändes denna mest lättmanövrerad, visst fattas det lite effekt jämfört med 600kubikarna men en härligare lekcykel får man nog leta efter.
 
DunderDan skrev:
2521765 Ska med all ärlighet säga att jag sett ner lite på motarder tills jag provade en......SJUUUUUUUUKT:näsblod ....nu när jag kränger gathojen blir det definitivt en motard.....sugen på en honda crf 450....spontana reaktioner på detta önskas:tuttar

Testade en i våras och den e grymt lättslangad måste jag säga men har dock hört att 450n mumsar kolvar till frukost, lunch, middag ock kvällsfika... rätta mig om jag har fel.
 
Aprilia eller KTM 525 om ni ska leka

Husaberg är ju enna jävla plåthögar...:D

Jag är helt objectiv! :rolleyes:
 
DunderDan skrev:
2521983 Suktar lite efter en 525a..hur är den jämfört med 450n och typ lc4an..mycket service? osv

15h intervall....så lika med 450´n
Men 660 har 250 mil på oljan och 500 mil på ventilerna. Detta gäller 04 å senare.
Nyare har 500 mil på allt.
 
DunderDan skrev:
2521983 Suktar lite efter en 525a..hur är den jämfört med 450n och typ lc4an..mycket service? osv

Effektmässigt är det väl aningen mer i 525:an om jag inte missförstått allt helt o hållet... både 525:an o 450:n kräver väl en helrenovering efter andra kicken(var 5:e timme) Inte testat nån 525:a ska tilläggas.
Min 625:a bytte jag olja var 100 mil o ventlijustering var inte nödvändig förräns vid 650 mil.
Tror det gäller ganska generellt Lc4:a motorerna(625,640) 660 har jag inte så stor koll på faktiskt.

Men har dock hört att aprilian spöar dom flesta motarderna just nu och som ägare till en kan jag inte argumentera emot heller.

Ska tilläggas att min 625:a var en 03:a
 
Crf 450 gör sig nog bäst på bana.. ska du köra gata så titta på en 525/625/660 alt husa 650.. Ang ditt konstaterade så JA det är sjukt kul med motard!! :tummenupp Och så länge vägen svänger så är det inga problem att hänga av sporthojjarna..
 
supermoppe skrev:
2522172 Blir det nyköp eller beggat?
Lutar åt begagnat...... en sak till...kalla mig idiot men de här intervallerna som alla pratar om med motarder, vad görs efter en sån...olja ?ventiljustering ?renovera motorn......vad?:confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top