Kommentera min portade topp, ktm 525.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Hej! Kommentera gärna min topp här! Det är en ktm 525 från 05. Vad sägs?

Bifogat

• lol2k19.jpg
    lol2k19.jpg
    88.6 KB · Visningar: 284
Andra änden? Annars ser det väl bra ut.

Hm, misstänkt likt mitt jobb - ser snarlikt ut vid topp/botten av mittdelaren samt styrningarna. Om så är fallet måste ha varit en tidig portning då det är plastat med splash-zone - fast å andra sidan brukar inte min plast bli "marmorerad".

Hm, nä... mina mittdelare brukar inte vara så där krokiga.

Hm, misstänkt likt mitt jobb - ser snarlikt ut vid topp/botten av mittdelaren samt styrningarna. Om så är fallet måste ha varit en tidig portning då det är plastat med splash-zone - fast å andra sidan brukar inte min plast bli "marmorerad".

Helt offtopic men har du verkstad nu igen?

Nae det är inte du som gjort den. Vad kan man göra mer? Spelar krokiga mittdelare nån stor roll? Jag har kört ett tag, så det blev inga bra bilder på andra sidan, bara helt kolsvart...

Släng upp bilden i supermotard delen, finns en tråd om trimning där.
Killarna som skriver i den verka ha bra koll på hur de ska se ut.

Ser ju ovanligt bra ut:tummenupp jag skulle vara skitnöjd med denna ..
MEN som vanligt så har vi portare egna ide...er som skilljer sig... Så om jag nu törs säga någonting.... För det är ett proffs som gjort detta kan jag åtminstonde säga.. Om jag skulle gjort detta insug skulle det se snarlikt ut i taket åtminstonde och runt styrning (om man vill ha kvar den) men golvet skulle (jag) gjort rakare/högre med jb weld för att behålla arian på insugkanalen och bättre styrning på blandningen.
Det är mina 2 cent nästa portare kommer med något annat:D

Nae det är inte du som gjort den. Vad kan man göra mer? Spelar krokiga mittdelare nån stor roll? Jag har kört ett tag, så det blev inga bra bilder på andra sidan, bara helt kolsvart...

Vad skulle det där vara bra för, du kommer köra sönder skiten igen ändå! :mad:

Vad kan man göra mer? Spelar krokiga mittdelare nån stor roll?

Nej det gör de inte.
Iaf inte om de inte är krokigare än din, sen kan det ju bli fråga om att det blir snedfördelning av gasmassan.
Men det är ju inte snyggt!
Och ur rent estetisk synvinkel vill man ju göra ett bättre hantverk.

Ser ju ovanligt bra ut:tummenupp jag skulle vara skitnöjd med denna ..
MEN som vanligt så har vi portare egna ide...er som skilljer sig... Så om jag nu törs säga någonting.... För det är ett proffs som gjort detta kan jag åtminstonde säga.. Om jag skulle gjort detta insug skulle det se snarlikt ut i taket åtminstonde och runt styrning (om man vill ha kvar den) men golvet skulle (jag) gjort rakare/högre med jb weld för att behålla arian på insugkanalen och bättre styrning på blandningen.
Det är mina 2 cent nästa portare kommer med något annat:D

Ah men då är jag nöjd då! Det var jag väl iofs innan också kanske, men tänkte bara om det var nå mer som borde göras, om man vill betala mer. Nåt som ger nåt annat än estetisk skönhet.

Vad skulle det där vara bra för, du kommer köra sönder skiten igen ändå! :mad:

Det blir skiiitbra! då kan jag köra ifrån dig ännu värre än vad jag redan gör!

Nej det gör de inte.
Iaf inte om de inte är krokigare än din, sen kan det ju bli fråga om att det blir snedfördelning av gasmassan.
Men det är ju inte snyggt!
Och ur rent estetisk synvinkel vill man ju göra ett bättre hantverk.

Då är jag nöjd så då =>

Last edited:
Ah men då är jag nöjd då! Det var jag väl iofs innan också kanske, men tänkte bara om det var nå mer som borde göras, om man vill betala mer. Nåt som ger nåt annat än estetisk skönhet.

Det blir skiiitbra! då kan jag köra ifrån dig ännu värre än vad jag redan gör!

Då är jag nöjd så då =>

Det som skulle hända om du spacklade igen golvet lika mycket som är borslipat eller lite mer faktist är att bottenregistret och mellan dvs från 0v-6000v skulle bli starkare med några hk/nm man kan faktist även få bättre slutvarvspullver :tummenupp

Jag ångrar vad jag sa tidigare, det ser ut som skit. PS, din båge fubkar aldrig.
;Totallylame

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...