Kommentarer om gbg-olyckor???

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
En tanke en sen fredagskväll.

Som uppkommit råder tveksamheter kring hurvida rätt eller fel det är att skapa trådar efter olyckor med "bra" utgång.

För mig är det en självklarhet att inte spekulera öppet, dvs på forumet, och peka ut någon.
Om en trådskapare omnämner den drabbade "motorcyklisten", "vännen" etc, och var med på platsen, så är jag övertygad om att denne vet vem det var och utelämnar närmare info och utpekande.

Att vi kan lägga in trådar att olyckor skett, det tycker jag är bra, speciellt när det sker med någon som är aktiv här. Men snälla, peka inte ut någon innan denna själv godkännt det.

Jag själv skulle ta illa vid mig om jag kommer hem från en semester, och ser mitt namn i en tråd, där folk tror att jag kört halvt ihjäl mig, och behöver skriva "hej hej, jag är oskyldig".

Även av försäkringsrelaterade orsaker känns iaf för mig självklart att utelämna detaljer, rörande hastighet, bakhjulsåka, stod på sadeln, åkte baklänges etc. Jag tror inte det bara är vi som läser här, vilket kanske försvårar för den drabbade.

Snälla, av integritetsskäl, peka inte ut nåon, är ni oroliga, eller bara sjukligt nyfikna, sök er information på annat sätt. Det finns PM, telefoner etc att använda.

Är jag ute och cyklar?
Nu ska jag på en skön semester, hejhej!
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag skulle tycka det var skönt att ha en tråd om det när jag kom hem om det är folk som genuint brytt sig om mitt välmående....
Detta sagt så håller jag med fullständigt i det du skriver....
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag skulle tycka det var skönt att ha en tråd om det när jag kom hem om det är folk som genuint brytt sig om mitt välmående....
Detta sagt så håller jag med fullständigt i det du skriver....

Håller med dig och Alming. Sluta inte upp med trådarna, bara med att gissa för mycket vem det kan vara osv.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Håller med dig och Alming. Sluta inte upp med trådarna, bara med att gissa för mycket vem det kan vara osv.

Håller också helt med Alming.
Informera om olyckorna men skippa spekulationer om hur olyckan gått till och vem det är.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
jag håller oxå med...
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Kul att det endast blivit positiva inlägg som svar, tyvärr vet jag inte hur ni andra tänker?
Ni som läst, men ej lämnat kommentar, vad tycker ni? Håller ni er till en annan åsikt?

I publika tidningar nämns aldrig några namn, inte ens hojmodell.
Den intresserade kan vid bra, publicerade bilder se vad för mc det handlar om.
Varför yppar inte ens pressen mer detaljer?
Som sagt, den som behöver veta alla detaljer, får förmodligen reda på alla detaljer.
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top