Kommentarer om Derbi GPR125 (-07)?

Koskinen

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2013
Hoj
Ska köpa A1
Tjenare! Håller i dagsläget på att ta A1-körkort, men ska redan nu titta på ett eventuellt inköp på en 125:a. Hittade denna på Blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Derbi_GPR125_47485873.htm?ca=11&w=1

Är verkligen ingen expert på det här med MC, så om ni har några kommentarer kring själva cykeln och märket så får ni gärna skriva, så jag vet om det skulle vara ett bra köp. Tack på förhand!

Stenhård sadel. Annars schysst om man gillar den typen av hoj.
Dock pajjar den mitt i säsongen brukar det vara kört. reservdelar till italienska märken brukar inte vara så bra. finns det hemma i sverige på huvudlagret så går det på nån dag men ska det komma från italien då tar det veckor.

Kolla på 2t motarder annars. klart roligare hojjar :)

Som genericjohn säger, så är motard att rekommendera... För det första så kommer du få svårt att uppleva det roliga med sporthoj, vridet, med en 125a... och du kommer vara så nervös över att förlora kortet när du väl har det, så det blir bara nervöst att åka för fort. Om det är 2t du vill ha så rekommenderas Dt125 starkt. Slitvarg och går som ett as i förhållande till service. Om du vill ha enbart för att åka ifrån punkt A till punkt B så rekommenderar jag en 4taktare :tummenupp

Men om det är den hojen du vill ha!
Så är Derbi ett kanon bra märke. Finns ett väldigt stort utbud av reservdelar iallafall till mopeder, osäker på 125or :va antagligen så är det nog snålt om det.

Ja, efter att ha läst på lite i väntan på svar så känns det ganska onödigt att skaffa en italiensk MC som min första, då det kan vara svårt att få tag på delar. Istället har jag kontaktat en snubbe som säljer en Aprilia RS -06 för en fin summa.

Twostroke säljer dessutom alla sorters delar till den hojen och det känns väldigt lovande.

Derbi är dock spanskt :7peta

GPR:erna är ganska ovanliga, står lågt i pris etc. Du gör nog rätt i att se efter en aprilia istället om du vill ha en sportis. Dom är vanligare, allmänt mer kända, reservdelar finns som du själv upptäckt.

Aprilia brukar faktiskt vara värre än Derbi när det gäller delar.

Jag hade rekomenderat som 125a en Gasgas, Husqvarna eller Ktm.
men om du nu ska ha sporthoj hade jag nog kollat på Aprilian istället då det säkert i värsta fall går att hitta delar från någon kvaddad ifall den rasar.

Varför inte kolla på någon gammal TZR, NSR eller liknande? 2takt (skitskoj), billiga och lättmekade. Och vill du vara hemsk, olydig och olaglig så tar du bort strypningarna o hamnar runt 40 hk, vips så blir den lätta motorcykeln per definition tung :banana

Är du säker på att twostoke säljer delar till Aprilia 125 cc? för 125an och 50cc moppen är två olika saker. för jag hittar då inget att twostoke säljer 125cc delar till aprilian

Jag må vara en tjurskalle, men kör man inte motard för att wheela o sånt? Wheelies på en 125:a är ju bara bra till 2 saker - Sabba lager och gaffelben samt få en att se ut som en misslyckad jävla tomte.

Är du säker på att twostoke säljer delar till Aprilia 125 cc? för 125an och 50cc moppen är två olika saker. för jag hittar då inget att twostoke säljer 125cc delar till aprilian
Du har helt rätt, dåligt uppmärksammat av mig. Fan detta ställer till det, samtidigt som jag pratat själv med ägaren som jag kommer få ett väldigt väldigt bra pris av, som säger att han ringde twostrike efter en spricka i någon kåpa och 3-4 dagar senare fick en identisk hemskickad till sig.

Hmm... mycket att tänka på just nu, samtidigt som jag verkligen gillar det jag ser av Aprilian.

Kört aprilia på bana i junior cup i ett par år, och en säsong på gata. Är ju helt galen i 2-takt så tycker att den är perfekt :)

Sålänge man har asfalt under sig så är aprilian en skitkul hoj :)

Du har helt rätt, dåligt uppmärksammat av mig. Fan detta ställer till det, samtidigt som jag pratat själv med ägaren som jag kommer få ett väldigt väldigt bra pris av, som säger att han ringde twostrike efter en spricka i någon kåpa och 3-4 dagar senare fick en identisk hemskickad till sig.

Hmm... mycket att tänka på just nu, samtidigt som jag verkligen gillar det jag ser av Aprilian.

kåperna på 50cc och 125an o nog ganska lika, kanske samma =) så det kan hända att det gick bra o få kåpan då, å andra sidan så bör man ju fråga sig varför kåpan sprack för ägaren innan... låter misstänksamt, de e ju helt klart billigare o laga en liten spricka än o köpa en ny kåpa för flera tusen (beroende på vilken kåpdel såklart) Aja kan vara värt o fråga om du skall köpa varför det var en spricka och hur stor den var / bilder. Kan ju vara så att han kört vält med den. Bäst o kolla upp om det går i alla fall

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti