Komma igång igen

Blessed

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Hoj
kawa 10
körde ut mot Lida (utanför stockholm) här om dagen och kände mig bra pirrig när kurvorna började komma. kände att jag inte var lika modig som förra sommaren, någon som vet något bra sätt och komma igång igen??!!:)
sitter just nu på jobbet och läser kurvteknink, gäller väl bara och sätta sig på maskinen och just do it! bra att jobba på sjukhus en fredagskväll innan alla kommer in efter valborg..:yoparty

Bara kör.

det löser sig självt efter en stund.

Finns massa platser kvar på gelleråsen 11maj, boka upp dig...

"Det enda man lär sig av att köra över sin förmåga är att vara skraj!"
:fakta

Ta det lugnt, forcera inget, och gå en kurs eller två!

Kör fram och tillbaka för allt vad du är värd på bogan och bulten, beklaga dig sen för att de mötande tar för stor plats på sin sida av vägen.

Det är vår. Släpp stockholmarna fria.

Det är bara ett sundhetstecken att känna att man är ringrostig.
Värre är det om man försöker sig på samma tempo som man körde i höstas.

Jag passade dessutom på att byta hoj mitt i vintern. Så för mig är det dubbel ringrostighet.

Kör långsammare med R1:an än vad jag gör med min Hornet 600. :tummenupp

Mil i sadeln är det som behövs, sen lossnar det!
Ge det tid!

PS. kör nån gokartbanekörning om du får tillfälle. Jag vet hur otroligt mkt det ger för tekniken, så jag kommer hänga på låset när de drar igång i år!

Finns massa platser kvar på gelleråsen 11maj, boka upp dig...

joo tjena hej!! hade varit kul men lite (bara lite) för långt från Stockholm. Synd att kompisen sålde sin maskin, kunde varit en kul roadtrip annars!:D
nä ska ut med pärlan efter jobbet och få lite mil under däcken, tråkigt och inte ha någon med sig på vägen bara. hur gör ni? är ni självåkare eller har en wingman?

joo tjena hej!! hade varit kul men lite (bara lite) för långt från Stockholm. Synd att kompisen sålde sin maskin, kunde varit en kul roadtrip annars!:D
nä ska ut med pärlan efter jobbet och få lite mil under däcken, tråkigt och inte ha någon med sig på vägen bara. hur gör ni? är ni självåkare eller har en wingman?

Får långt... Ni är bra kräsna ni. Jag körde dit, körde två dagar och sedan körde hojen hem i regn... Lasta på hojen och dra dit nu :)

Öh, det är alltid mängder av sthlmare där.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!