Video Komma fram 30 sekunder senare och rädda ett liv?

bkk

Medlem
Gick med
9 Nov 2012
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki z800 2014 Suzuki gsx-r 750 k7 *såld*
hahaha så jäkla bra :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
30 sekunder? Jaså? Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt den matematiken.

Du kunde väl lika gärna dragit till med att man bara kommer fram 1 sekund senare?
Bara att du väljer rätt avstånd och rätt hastighet.
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Oj oj oj. Den här tråden har god potential att spåra ur ordentligt. Jag ser fram emot en trevlig kväll på jobbet.
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Hahaha!
Fyfan vad kul! Bästa på länge. Jag var nästan på väg att stänga ner videon för jag tänkte "Jaha... det här har jag sett förr... jag vet vad de vill ha sagt."
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Dom säger 30 sekunder i videon... :p
HAHA ganska rolig xD
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Hitlerspåret tar jag här.
Det var nämligen så att under första världskriget så hamnade en engelsk soldat mitt emot en tysk soldat och riktade gevärsmynningen mot honom. Men istället för att skjuta blev de bägge stående där en stund. Det var bara de två där. De drabbades väl av en känsla av meningslöshet. Engelsmannen sänkte sitt vapen och de bägge skildes åt. Flera år senare, långt efter krigsslutet, försökte tysken hitta engelsmannen igen. Han lyckades, och skrev ett tackbrev till honom. Tysken var den unge Adolf Hitler. Engelsmannen hade sen under resten av sitt liv inte helt lätt att förhålla sig till detta faktum. Minst sagt. Tänk att en sån sak verkligen har hänt...:rolleyes:

Ska se om jag hittar nån artikel att länka till.

Edit Här: http://www.firstworldwar.com/features/tandey.htm

Oj! En bit ner i artikeln: "Leaving the army in 1926 at the rank of sergeant the 35 year old settled in Leamington where he married, settling back into civilian life he spent the next 38 years as Commissionaire, or plant security chief, at Triumph, then called the Standard Motor Company"
 
Last edited:

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
scarjo_popcorn.gif

Detta kan bli underhållande :fakta:tuttar
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hitlerspåret tar jag här.
Det var nämligen så att under första världskriget så hamnade en engelsk soldat mitt emot en tysk soldat och riktade gevärsmynningen mot honom. Men istället för att skjuta blev de bägge stående där en stund. Det var bara de två där. De drabbades väl av en känsla av meningslöshet. Engelsmannen sänkte sitt vapen och de bägge skildes åt. Flera år senare, långt efter krigsslutet, försökte tysken hitta engelsmannen igen. Han lyckades, och skrev ett tackbrev till honom. Tysken var den unge Adolf Hitler. Engelsmannen hade sen under resten av sitt liv inte helt lätt att förhålla sig till detta faktum. Minst sagt. Tänk att en sån sak verkligen har hänt...:rolleyes:

Ska se om jag hittar nån artikel att länka till.

Edit Här: http://www.firstworldwar.com/features/tandey.htm

Oj! En bit ner i artikeln: "Leaving the army in 1926 at the rank of sergeant the 35 year old settled in Leamington where he married, settling back into civilian life he spent the next 38 years as Commissionaire, or plant security chief, at Triumph, then called the Standard Motor Company"

Wow, han såg en soldat under kriget och sen kände igen han som fuhrern 5 år senare :va
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Wow, han såg en soldat under kriget och sen kände igen han som fuhrern 5 år senare :va
Nä. Den engelske soldaten utmärkte sig för många tappra insatser, blev dekorerad med Victoria-korset, hamnade på bild i tidningen, och blev förebild för en krigsmålning. Hitler hade råkat få syn på tidningsartikeln, känt igen honom på bilden, hörde talas om målningen, skaffade en foto-kopia av målningen, hade Chamberlaine på besök, bjöd ut honom till alpvillan varpå Chamberlaine (alltså Storbrittaniens dåvarande premiärminister) frågade varför Hitler hade en målning på väggen föreställande de allierade trupperna, varpå Hitler berättade historien för honom, och att det var soldaten som var avbildad på målningen. Hitler skickade med en hälsning, varpå Chamberlaine vid återkomsten kontaktade den dåvarande sergeanten.

Edit: Storbritannien skall det stavas:fakta
Edit2: den till sergeant befordrade före detta soldaten, numera anläggningschefen på Triumph, ska det vara:fakta

jädrans jitter att skriva kort utan att ljuga:smasha
 
Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Wow, han såg en soldat under kriget och sen kände igen han som fuhrern 5 år senare :va

Ja, vad är grejen. Det enda som kunde hänt om han skjutit motståndaren (Hitler) var väl att han stoppat ett världskrig och hundra miljoner+ döda. Men hade sporthojarna haft mer hästkrafter idag för det? Hade chassiet varit bättre? Nej, precis... vad är grejen återigen.


;)
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jag kan bjuda på mer underhållning...

Ett gäng grabbar byggde en bil som ser ut som en polisbil och gör inget olagligt!
De blir stannade 7 gånger, arresterade, åker på flygande inspektion med mera.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jpErF6myznw#!


http://youtu.be/jpErF6myznw

Njut! =)

Jag kollade aldrig på filmen när den länkades på fejjan för jag tänkte att snubben får väl skylla sig själv om han provocerar, men jösses vilka stolpskott.. Hoppas på riktigt att dom får en rejäl skopa skit.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Kanske ska förtydliga att den engelske soldaten hade geväret uppe och siktade medan hans tyske motståndare inte hade det, utan istället inväntade skottet, som engelsmannen alltså lät bli att skjuta eftersom han ansåg att hans motståndare redan var utslagen och hjälplös.
 
Last edited:

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag kollade aldrig på filmen när den länkades på fejjan för jag tänkte att snubben får väl skylla sig själv om han provocerar, men jösses vilka stolpskott.. Hoppas på riktigt att dom får en rejäl skopa skit.

Nu vet jag inte vilka det är du refererar till som stolpskott men filmen var ändå intressant att se, oavsett om killarna med bilen är ute efter att provocera eller inte, då den ger en ganska bra bild över hur den svenska polisen fungerar. När det passar dom själva så är de villiga att vända och vrida på lagen tills den passar dom. I det här fallet lyckades de iof inte så bra, men hur ser det ut i alla andra situationer, där varken film eller pålästa "offer" möter vår svenska polismyndighet? Det finns idioter och okunniga inom alla yrkeskår, men de som finns inom poliskåren kan göra väldig mycket skada för folk som får lida för deras inkompetens och självhävdelsebehov.
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
tror poliserna blev ledsna för dom känner sig så speciella i sina bilar och där kommer en vanlig svenne banan i en då kände dom sig inte speciella längre och blev ledsna.....

roliga är med poliser är väl endå att dom ska upprätthålla lagen sen om dom tycker något är dumt spelar ju ingen roll men dom följer vad dom tycker inte vad lagen säger borde inte den här killen ha bra med underlag för att anmäla polisen för trakasserier ?
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Jag kan bjuda på mer underhållning...

Ett gäng grabbar byggde en bil som ser ut som en polisbil och gör inget olagligt!
De blir stannade 7 gånger, arresterade, åker på flygande inspektion med mera.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jpErF6myznw#!

http://youtu.be/jpErF6myznw

Njut! =)

Haha, fyfan vad kul det var att se den! :rofl
Farsan och jag spekulerade i att göra något liknande med en hoj och ställ som påminner om polisens och en vit hjälm fast utan att skriva polis på varken ställ, hoj eller hjälm.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top