kOMFORT / MOTARD VAL

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Är helt noob gällande motard men tänkte nu köpa en,kikat på nya 690smc samt 640sm vill gärna ha lite komfort i paketet om det är möjligt.
Tänkte sälja min hoj då jag nyligen blivit arbetslös så plånboken tillåter nu än motard istället,vibrerar 690sm mindre än tex 640 samt vilken skönast att köra?

vore det inte för näbben på 690sm vore denna oxå intressant

Last edited:
Om du ska köpa nytt får du nog räkna med rejält med vibrationer åtm första 100 milen :) Min första tanke när jag köpte LC4 för några år sen var "vad i helvete har jag gjort??"
Kan bara jämföra KTM och Honda XR, då vinner KTM bekvämlighetsracet men det kan också vara så att jag bara blivit gammal och egentligen borde köra goldwing :)

mvh
Micke

Provkör och se om du stör dig på det. Jag märkte aldrig av vibrationerna i min gamla 625 SMC och jag provkörde 690 SMC för två veckor sen utan att jag tänkte på några vibrationer. Sjukt rolig hoj f.ö., den vill jag ha.

verkar delade meningar polare till mig säker de vibrerar otroligt mkt andra säger som du,måste nog testa själv hehe,verkar vara en kul hoj annars,slipper 3lax i förs i månaden oxå :)

verkar delade meningar polare till mig säker de vibrerar otroligt mkt andra säger som du,måste nog testa själv hehe,verkar vara en kul hoj annars,slipper 3lax i förs i månaden oxå :)

Enstånkor vibrerar. Så är det bara. Men man vänjer sig, men jag står bara inte ut o toura motorväg eller så ;) Men busfaktorn är total, varje gång man rullar ut så väntar man på att polisen ska stanna en o gnälla på att man åker trimmad moped ;) Betalar du 3k i månaden för en motard så är du nog lurad ;) Min 640 går som offroadre, runt 4k om året...

nä för min zx10 därför jag ska köpa motard,blev liksom arbetslös så motard passar bra,så är skillnaden stor på 690smc alt 640?

Jag köpte den splitt ny icke inkörd, då domnade händerna nästan :) Men efter ca 100 mil så la det sig och den vart riktigt behaglig... Men som sas ovan, stånkor vibrerar, hoppar och lever om. Det är rätt stor skillnad mot en radfyra :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back