Kom just hem från Italien!

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Just det som rubriken lyder!

Var i Gardaområdet (Gardasjön) Mycket hojar var det speciellt på söndagar. Många skulle väl upp till alperna för att få utlösning på alpvägarna!!

Lite iaktagelser! Här hemma i svedala kör många med slip-on på RR hojarna. Konstigt nog var förhållandet i Italien det omvända? Förvånandsvärt många körde original. Kan också meddela att Honda regerar! Kanske Rossis förtjänst. Många Blejdar fanns det!

Såg också flera Repsol Blejdar (Nr 46) Jävligt jyssta. Den måste säljas som någon specialvariant av Honda i Italien. Fick det dock aldrig bekräftat.

Skinnställ kan dom inte stava till! Någon typ av skinnjacka "gympadojor" och jeans är den vanligaste mcutrustningen. Flipp flopp dojor typ badskor gick tydligen också bra!

Såg inte heller inte en enda som slangade? Har hemma åker framhjulen i luften stup i kvarten!!

Vägarna är grymt fina, jämn och slät asfallt. Dock kan trafiken var riktigt tät!

Over and out!

JB

Det är som det ska vara där nere. Där fungerar nog hojar som äkta transportmedel, medans här i sverige är de rekreationsmedel / plojgrej / leksak.

I Cali var det oxå mer så att man körde endast för att ta sig snabbare till ställen, och sen ibland åkte man ut o körde kurvigt (och förstås då hade man helställ).

¨
Det låter riktigt bra det där men köra utan säkerhets utrustning? :va
Är det så lyckat?
Om dom är så Rossi galna så borde väl dom sadla om till Yamaha snarast :hihi
Varför dom har så fin asfalt är väl för att dom inte har så sträng vinter där som här eller att dom kanske inte har så stora hål i fickan när det gäller att hosta upp med kosingar till väg underhåll.

har precis kommit hem från bulgarien. där visste dom inte ens vad hjälm var.
körde i solbrillor och badbyxor, och givetvis flipflopps. oftast med en brud bakom oxå helt utan säkerhetsutrustning, och ofta en bra bit över 100knyck på gator där 5-åringar körde el-moppar som galningar.
nog tur att vi är så noga med säkerheten här i sverige.

O sen har vi thailand där man kan en hel Thai-släkt på en moppe/mc typ 5-6 pers är inte ovanligt...

Jag satt i en TUK-TUK som smällde med en hel familj.. PANG!! hörde jag sen såg jag ett par 5-6 årigar segla förbi.. alla givetvis utan något skydd...

Chaffisen titta på dem o sa något sen åkte han vidare som inget hade hänt... :kocko

3 km efter ligger det ett gäng hundar o sover på vägen... han saktar inte ner för fem öre utan slänger sig på tutan... två av dem hann vakna... SMÄLL följt av GNYYYL... Chaffisen kollar bakot o skriker "Oops Sorry!!" :fatta!

Jag körde dessutom hoj för första gången där nere... hyrde en Honda CBR 600 som jag hade i en månad lite drygt... (det var då jag blev frälst)
Inget körkort behövs... bara pengar o pass... sen kan du va hur ung som helst.. lustigt/tur att inget allvarligt hände med vänster trafik o inte ovanligt att man möter en buss eller liknande som gör en omkörning i backkrön/sväng..

Jag måste nog medge att inte jag heller använde min hjälm så värst ofta :kocko det va liksom ingen annan som gjorde det o jag var nog inte medveten om vad som kunde hända fast jag mycket väl såg alla skyltar som påminner en om att man inte ska glömma att det e vänstertrafik + en del minnes grejer utmed vägarna..

Idag är läget helt annorlunda när man lärt sig den hårda vägen vad som kan hända på en motorcyckel ( RIP John :( blue skies )

Jag kör inte en meter utan skyddsutrustning idag...

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard