Kolvuppstötarfjädern

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
Behöver byta kolvuppstötarfjädrarna i cylindrarna, är det någon som har erfarenhet? Kanske behövs kompressionen bytas oxå, finns tydligen i både flytande och gasform.:confused:

Mc-Krille skrev:
2571170 Behöver byta kolvuppstötarfjädrarna i cylindrarna, är det någon som har erfarenhet? Kanske behövs kompressionen bytas oxå, finns tydligen i både flytande och gasform.:confused:

Kompressionen kan du inte byta NU på hösten hajar du la?
Då får du ju in lågtryck och influensa i motorn och den kommer gå allmänt risigt...

Satsa på de fallfärdiga förgasarna eller den överlignade tanken istället...
Kanske ett nytt kardanförgasarsnöre?
Eller den hederliga stensäkra metoden med att köra på dieseltändstift för max kompression?

Japp i våras bytte jag på min Viffer.
Tja det beror ju vad det får kosta,själv beställde jag yoshimura pro mod kompression. :yoparty
Pris 10 papp gav ca 30 hp !

Nu när hösten är har och du förmodlingen har tid, så satsa på att installera automatisk kamaxelutkastning. Det gör service mkt lättare sedan.

Kan också rekommendera hysteriska bromsar. Mkt kul för liten peng.

höj laddtrycket på oljeskrapringen så får du bättre kopplingsacceleration under returfjädringen. Ja på vattenpumpen alltså, men räkna med tätare serviceintervaller för det sliter som fan på bakdäcket!

Blinkersvätskan, glöm inte den...

BlinkFluid.jpg

Schnyyygg tråd... :tummenupp

kan erkänna att jag faktiskt blev blåst på kolvupstötarfjädrarna när jag var 14 :D

Svår fråga du... Det beror på hur du justerat ditt snabbgashandtag (för snabba och riviga starter) i förhållande till fjädrarna.

Mc-Krille skrev:
2571170 Behöver byta kolvuppstötarfjädrarna i cylindrarna, är det någon som har erfarenhet? Kanske behövs kompressionen bytas oxå, finns tydligen i både flytande och gasform.:confused:

Innan du börjar måste du se till att ha en synvinkel och ett bra ögonmått!

Mc-Krille skrev:
:7peta kolvstudsfjäder heter det väl..:D Passa även på o fila lite på vajern till hastighetsmätaren så går den nog lite fortare med:tummenupp

Mytomspunna bromsslangar måste man ha, och sen blir dom flesta hojar lite snabbare om man planar styret litegrann också :rolleyes:

Alldeles för ofta ser jag även folk som kör runt med allt för slitna bromsbackar till motorbromsen! Var inte dumsnåla utan byt dessa under vintern!

Glöm inte Flödespreppa avgasröret ev vända ut och in på kedjan!

Smörj också däcken med lagerfett så snurrar dom fortare :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...