Kolvbyte m.m på Honda NSR 125 00:a

Ebert

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda Varadero 125
Hej
Jag har nyligen införskaffat mig en Honda NSR 125. Tyvärr så var det på en konkurs-auktion så jag fick inte reda på bland annat hur långt kolven m.m har gått. Så jag undrar nu om det är nått jag borde byta för säkerhets skull? Samt vad man ska byta och hur mycket det går på om man lämnar in den på en verkstad för att få det fixat?

Tack på förhand!
 
Nejdå. Kör på och se till att oljeblandningen blir rätt bara. Om oljan fylls på separat så bör du kolla så det funkar och att oljan kommer fram
 
släng den helsikes oljepumpen & blanda i tanken är mitt eget privata tips.
INte så svårt att ha med sig en liten 2-3dl flaska med olja & blandnings-schema påskrivet på flaskan
 
Tack för dom snabba svaren! Ja då verkar det ju inte som att jag behöver oroa mig särskilt mycket. Oljan kör jag hur som helst direkt i tanken då jag tycker att det är lika bra att den får garanterat olja.
 
För att undvika att skapa en ny tråd så har jag en till fråga.
Jo blinkersen funkar inte nämligen. Det ända som händer varesig jag blinkar åt höger eller vänster är att blinkersen där fram på höger sida lyser konstant. Den förra (eller förrförra) ägaren har bytt blinkersen där fram till LED. Jag har hittat ett blinkersrelä som jag ska byta men den har bara 2 stift, så borde det inte finnas 2 relän då?
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top