Kolv

Fagge

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Rs 125, cb125 k5
När man beställer kolv från Geiwiz till en rs 125 ingår då kolvbult, kolvringar, nållager och de där små ringarna? lr behöver man inte byta dom? och vilken kolv ska man ha de finns ju ett par att välja på (jag vet hur stor den ska va vet jag)

Och ja jag har sökt men kunde inte hitta något riktigt bra svar. (kanske lite lat också)

Små ringarna. Om du menar kolvbultsclips så man "fäster" kolven med, så ska man helst byta varje gång man tar bort dom.

Dom brukar förlora sin spänst annars. Och har en tendens att hoppa ut från kolven och hamna på nåt lägligt ställe :)

Vilken kolv du ska ha har jag ingen aning om.

aelm. skrev:
2667821 Små ringarna. Om du menar kolvbultsclips så man "fäster" kolven med, så ska man helst byta varje gång man tar bort dom.

Dom brukar förlora sin spänst annars. Och har en tendens att hoppa ut från kolven och hamna på nåt lägligt ställe :)

Vilken kolv du ska ha har jag ingen aning om.
det var ju inte riktigt det han frågade om men men :tungan

om du köper en kolvsats så ingår det, men det lär väll stå vid bestälning

stoooffe skrev:
2668600 Nållagret är det enda jag är osäker på ifall det ingick, kommer inte riktigt ihåg men allt annat du nämner ingår när du köper kolv iaf.

Ingår inte, gjorde inte det för mig och beställde nyligen

Lånar tråden lite,
Va kostar org kolven till rs? ska ha en orginal kolv till rs 125 -04
Hittar inga delar till motorn på geiwiz:va
Ja köpte min rs då den gått 1000mil strypt. Bör ja byta kolv tycker ni? Ska iofs av me strypningarna till våren...

Last edited:
jacke25 skrev:
2670587 Lånar tråden lite,
Va kostar org kolven till rs? ska ha en orginal kolv till rs 125 -04
Hittar inga delar till motorn på geiwiz:va
Ja köpte min rs då den gått 1000mil strypt. Bör ja byta kolv tycker ni? Ska iofs av me strypningarna till våren...
800-900 kr på ett ungefär.

1500 hos min återförsäljare i skåne.

stoooffe skrev:
2670647 800-900 kr på ett ungefär.

1500 hos min återförsäljare i skåne.

okej:tummenupp
Hitta kolvarna nu, men va ska man ha för diameter då? Finns ju ett antal olika. Ja har inte plocka sönder min båge så ja vet inte vilken som är orginal, ska man ha lite större kolv 2a kolv bytet ?

jacke25 skrev:
2670660 okej:tummenupp
Hitta kolvarna nu, men va ska man ha för diameter då? Finns ju ett antal olika. Ja har inte plocka sönder min båge så ja vet inte vilken som är orginal, ska man ha lite större kolv 2a kolv bytet ?

det står ovanpå kolven, du måste ju ändå plocka isär om du ska byta:gnissla

nej, de e bara å skruva dään tändstiftet å sen tar du bara farsans korkskruvs öppnare å drar ut kolven...mycke enklare:tungan

rallen skrev:
2670920 nej, de e bara å skruva dään tändstiftet å sen tar du bara farsans korkskruvs öppnare å drar ut kolven...mycke enklare:tungan

Ja, erkänn att du tror på det själv? iaf vad jag sett av dina mekkunskaper i andra trådar ^_________________^

_Nille_ skrev:
2671129 Ja, erkänn att du tror på det själv? iaf vad jag sett av dina mekkunskaper i andra trådar ^_________________^

haha jasså har du sett mina mekkunskaper:confused: njaaee de tror ja inte:tungan

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back