Ja, som topic säger, vart i Sverige hittar man kolvar till en 640 från 2002(helst ska de finnas på lager)? Parts-numren på kolvarna från ktmworlds sprängskisser fungerar inte på svenska sidor och jag kan inte hitta några piratkolvar heller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lagerhållen och till vettigt pris i Sverige. Du skämtar? Athena Wössner Mahle och Wiseco vet jag finns men chansen att en svensk handlare har de hemma till vettig kurs är liten....
Wössner för 200€ från tyskland är snabbast och smidigast....
Priset har jag inte nämnt något om?Dock är det ju ganska märkligt då LC4an torde vara en av de vanligast motarderna som rullar på våra svenska vägar.
Har du någon bra sida att rekommendera för att handla Wössner-kolven ifrån?
Är pengar inget problem så är det bara att ringa Karlström eller Lelles och hoppas att de har original hemma. Vill dock minnas att de kostar 3700kr....
http://www.schneidercycles.de/ är bra.....
Förresten, har du någon koll på hur länge en kolv/vev som inte gått bana men har körts mycket bakhjul kan tänkas hålla? Jag är snart uppe i 2 800 mil och börjar bli lite orolig då jag har läst flera skräckhistorier om motorer som pajat vid just 3000 mil.
Tack för tipset schneidercycles, hur pass snabba är de generellt på att skicka grejorna?
Rätt skött går en kolv/vev 5k mil men mycket bakhjulsåka och lite tveksam smörjning så hade jag bytt efter 3k. Det som dödar grejerna förutom bakhjulsåka är motardnedväxlingar och 100%grepp man får med gatdäck. Att varvstoppa med vilt spinnande bakhjul är inga problem men varvstoppsnedväxlingar och grepp dödar veven på nolltid. Mina 105mm bigbore 80mm stroker går 1000mil fullgas i öknen utan problem men dör på 500 mil hos en inspirerad gatsnubbe....
Schneider är snabbare än valfri svensk handlare som inte har grejerna på hyllan. Det brukar ta längre tid med Posten som strular med utbärningen än vad Schneider tar....
Ofasen, och jag som trodde att veven skulle överleva kolven... Det var lite buttert
Med varvstoppsnedväxlingar menar du kraftigt motorbromsande där man växlar ned och går från att ha legat på sexan till t.ex. trean eller fyran?
Ja, då blir det till att beställa därifrån då. De kanske har några bra vevar som du kan rekommendera också?
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |