Kolv till Aprilia rs 125

stigge

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
s
Första inlägget :banana

Har nyligen skaffat min en Aprilia rs 125 och nu är det så att kolven behöver bytas.
Undrar lite om vad man ska köpa för något.
Ska man köpa orginal från en aprilia-handlare och då betala lite mer än en kopia, eller ska man satsa på en lite billigare?

Är det någon stor skillnad mellan original och en kopia?

Finns inget som säger att en kopia skulle vara sämre. :fakta Dock finns det ju alltid skitkolvar att köpa. kolla bara vad det är för märke så löser det sig. :tummenupp

shoik: Vart kan man få tag på den här Björn Andersson, någon hemsida?

Sen om nån kunde rekommendera något bra märke på en kolv, något speciellt märke som ni vet har bra kvalitet, både pirat eller orginal.

stigge skrev:
shoik: Vart kan man få tag på den här Björn Andersson, någon hemsida?

Sen om nån kunde rekommendera något bra märke på en kolv, något speciellt märke som ni vet har bra kvalitet, både pirat eller orginal.

Racing konsult AB heter det... nu kom jag på det, han har en rutti hemsida HÄR
hoppas det går bra. nja det pirat cylinderkitet jag köpte av honom har varit riktigt fint än så länge. Han har hur mycket som helst, o verkar så långt jag sett kunna sina saker... så att ha lyckat till... :tummenupp

shoik skrev:
Racing konsult AB heter det... nu kom jag på det, han har en rutti hemsida HÄR
hoppas det går bra. nja det pirat cylinderkitet jag köpte av honom har varit riktigt fint än så länge. Han har hur mycket som helst, o verkar så långt jag sett kunna sina saker... så att ha lyckat till... :tummenupp
låter bra.. hade vart sköj om han hade grejor till äldre maskiner också.

DJM: Vet inte riktigt vilken kolv det är jag ska ha, finns en del att välja mellan från den sidan.

Vilken är det du har köpt?

shoik skrev:
Du måste själv plocka isär din motor o mäta vilken storlek på kolv som kommer att passa din cylinder!
olika slitage i olika motorer.....
Men hur mycket spel ska det vara mellan kolv och cylinder.. Jag har köpt kolv nu utan att mäta och det känns som att den är för stor. kan jag kolla upp det på nåt smidigt sätt?.

philsson skrev:
Men hur mycket spel ska det vara mellan kolv och cylinder.. Jag har köpt kolv nu utan att mäta och det känns som att den är för stor. kan jag kolla upp det på nåt smidigt sätt?.

0.51mm e det på min 57mm kolv.

Andersbrink kan det med att räkna ut spel på olika storlekar.

Fråga honom.

stigge skrev:
DJM: Vet inte riktigt vilken kolv det är jag ska ha, finns en del att välja mellan från den sidan.

Vilken är det du har köpt?

vänta ska kolla vad jag köpte för mm. Jag mailade vad dom nu heter som säljer aprilia 125 i sverige, frågade vad jag skulle ha för kolv och diameter. Fick de och passa perfekt.

Starol racing frågade jag.

Köp en 53.98 Köpte vertex tror jag, kan kolla lite närmare

Artikelnummer: 1040042

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!