Kolv + Cylinder

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Jag har en liten fråga till er med TZR -87...
Vad går en ny kolv o cylinder på? Lite smårädd för att min är kass...
 
RED_LiME skrev:
Jag har en liten fråga till er med TZR -87...
Vad går en ny kolv o cylinder på? Lite smårädd för att min är kass...

Cylindern går väl antingen att borra eller skicka på omnikasilning(beroende på vad det är för cylinder), kan väl kosta en 2-3000 som mest, en kolv kostar väl en 6-700 kanske.
 
RED_LiME skrev:
Jag har en liten fråga till er med TZR -87...
Vad går en ny kolv o cylinder på? Lite smårädd för att min är kass...

en är din Cylinder helt jävla sopp kass så blir det dyrt, exakt hur dyrt vet ja inte, men om det är så att den är sliten innuti så kan man borra upp den en dimension, finns dock ett MAX på ca:57,5mm, tror ja det var. e inte säker.
Nicasila om cylindern går inte eftersom TZR inte har Nicasil cylinder.

kolven går på runt 1000:- ja gav 1050:- för en i sommras, men det kan variera med nån hundring lr så. men kontrolera om det är så att det räcker med nya ringar. mkt billigare, men är kolven dålig, snåla inte å köp bara ringar, e kolven dålig SKA den bytas! annars kan det bli mkt dyrare. :fakta
 
När jag skulle köpa en tzr ringde jag runt lite. Och en kille hade bytt kolv, han sade att det var något standardfel på tzr-kolvarna, vad vet jag inte. Kanske borde kolla upp det om du ska köpa ny kolv.
Borrning går på runt 300kr.

Fluxir: Är det cylindern som begränsar hur mkt man kan borra menar du?
 
cRoC skrev:
Fluxir: Är det cylindern som begränsar hur mkt man kan borra menar du?
Svarar åt Fluxir: Yamaha gör bara kolvar upp till en viss storlek! Borrar man större blir den största orginalkolven för liten och i värsta fall startar inte hojjen! Det finns dock andra tillverkare som gör privatkopior som är något större!
 
Biifer skrev:
Svarar åt Fluxir: Yamaha gör bara kolvar upp till en viss storlek! Borrar man större blir den största orginalkolven för liten och i värsta fall startar inte hojjen! Det finns dock andra tillverkare som gör privatkopior som är något större!

delvis sant, det är oxå så att det inte finns hur mkt Material som hellst i Cyllen, min cyllinder är uppborrad till MAX så skär den å det blir repor i cylindern måste ja lägga i ett nytt "foder" lr va det heter, vileket redan ät gjort en gång på min hoj...

när man har "borrat" bort "fodret" då är det bara aluminium kvar å det går inte så bra, det är för mjukt, så det sitter en insats i cylindern, den avgör egentligen hur mkt du kan borra. det ser man om man kollar uppe på en cylinder så synns det att det är en kant där.
 
Hur mkt kan man borra tills cylindern säger stopp? Kolvar köper man ju inte orginal ialla fall, wiseco ska det va :tungan
 
cRoC skrev:
Hur mkt kan man borra tills cylindern säger stopp? Kolvar köper man ju inte orginal ialla fall, wiseco ska det va :tungan

tror inte att det finns piratkolvar som är större än 57,5 så mer ska du nog inte borra, det är ungeför där det tar stopp ändå så..
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top