Kolv byte Nsr

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Nu är det dax för att byta kolv i min hoj.
Är det svårt? Nått man ska tänka på.
Måste man koppla bort YPVS när man lyfter cylindern?

tacksam för svar

MrX skrev:
2141894 Nu är det dax för att byta kolv i min hoj.
Är det svårt? Nått man ska tänka på.
Måste man koppla bort YPVS när man lyfter cylindern?

tacksam för svar

du borde väll inte behöva koppla bort "rc ventilen" innan byte. En sak att tänka på är väll att stoppa papper i vevhuset under kolvbytet

Jo det vet jag.
Jag fick koppla bort själva den saken där vajrarna går ner till rc ventilen för att få bort den sista muttern till cylindern!

Nån som vet vart man kan köpa kolv packningar m.m till NSR billigt, snabbt och enkelt?
Nån som har nån erfarenhet av http://www.125ccm-shop.de/testshop/assets/s2dmain.html?http://www.125ccm-shop.de/testshop/

För- nackdelar?

Eller ni kanske vet nån annan sida där det finns delar m.m? Eller nån här på forumet rent av kanske sitter med en till en nsr -98?

Tacksam för svar!

kleinealf skrev:
2142025 du borde väll inte behöva koppla bort "rc ventilen" innan byte. En sak att tänka på är väll att stoppa papper i vevhuset under kolvbytet

Last edited:
ok

Jag håller precis med att byta kolv och cylinder jag med...fast jag Råkade dra av ventilaxeln när jag skulle dra loss den..AJAJAJAJ!!

Ny ventilaxel igen så...+ ny cylinder,kolv,tänstift,tändspole och pinbultar så spinner han som katten sen :).

D var lite klurigt att komma åt vissa bultar i och för sig men d gick till slut iaf !

Jag har en motor liggandes till NSR -98 2100mil....saknar kolv...
fungerar felfritt har kört med den hör av dig

lundinrobin skrev:
2183986 Jag håller precis med att byta kolv och cylinder jag med...fast jag Råkade dra av ventilaxeln när jag skulle dra loss den..AJAJAJAJ!!

Ny ventilaxel igen så...+ ny cylinder,kolv,tänstift,tändspole och pinbultar så spinner han som katten sen :).

D var lite klurigt att komma åt vissa bultar i och för sig men d gick till slut iaf !

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...