Kolv byte i ts 125 1990 Hur ofta?

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Hej alla.
Undrar bara hur oft jag ska byta kolv i min ts125 1990? :va
Då menar jag INNAN den går sönder... :huvet
Hur många mil kör ni på era kolvar, tvåtaktsdiggare??? :va
Mvh erik :brinnerup
 
Körde 7 mil på min sen skar den. :tummenupp.

Man ska la byta runt 800 mil typ, då börjar den gå sämre o sämre.
 
körde över 1200mil på min kolv. Men i slutet kände man hur kompet började avta, effekten också.
 
Är det inte messt ringarna som blir dålig spenst i?
Eller försvinner det gods från kolven som sänken kompet? :va
Mvh erik
 
I verkstadshandoken till min DT står det att man inte behöver byta kolv, behöver bara kolla den ibland om den ser bra ut, ser den bra ut är det bara att fortsätta, inga kolvbyten vid nåt specifikt miltal. Borde vara nåt liknande med din.. Köp verkstadshandbok, där står allt du behöver veta!
 
Öhh.. Min gick 3330 mil utan kolvbyte, aldrig några problem!

:tummenupp
 
När den ser ut som din brorsas kolv så kan man köra minst 10000 mil till...annars är man klen glenn!!! :tummenupp
 
Padde skrev:
Du har aldrig liksom fått tanken

-Det är nått som inte stämmer.

:rolleyes:
Haha.. jo det har jag.. och varje gång har det varit nåt som inte stämt precis som du säger.. föresten var det 5 kolvar.. räknade på det nu. :hihi
men slut på oljar, köra på kasst/trasigt vevlager, felbestyckning, fel stift är inte att rekommendera!!! :huvet
 
Hade du så sliten cylinder så kolvringarna högg tag i kanalerna då eller?
På min gick en ring av... :huvet
 
bossjan skrev:
Hade du så sliten cylinder så kolvringarna högg tag i kanalerna då eller?
På min gick en ring av... :huvet
Ringarna gick i 1000 bitar när vevlagret gick sönder. gjorde i övringt grymt fula märken på cylindern och topplocket. sjävklart var kolven inte frisk heller.
 
Ser det bra ut i inga större skador eller så kan man ju bara byta kolvringar, om man vill spara en slant...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top