Kolla vad katten släpa in!

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
:hoppa :hoppa
 

Bifogat

  • gaffelmont.jpg
    gaffelmont.jpg
    70.9 KB · Visningar: 780
  • guldgaffel.jpg
    guldgaffel.jpg
    46.3 KB · Visningar: 645
Det blir grädde till middag för lilla missen :D
 
En katt kan vell inte släppa in en sån själv?
Den måste ha fått hjälp :tomten

Jeffligt snygg var den iaf :Bugar
 
Wiseguy skrev:
Är det lack eller eloxering ?

För det var väl ändå inte äkta Öhlinare eller något sånt....Blev lite osäker där... :)
:klappar
Wiseguy med falkögat! Har suttit och väntat på att någon ska ifrågasätta en som köper öhlinare till ett gammalt lok :hihi
Packboxarna behövde bytas och oljan likaså, då passade Jabben på att eloxera gafflarna för en femhunka.
Snikvariant av öhlinare, javisst. Men posörfaktorn kvarstår! :lol
 
Finns det någon firma i Ume trakten som eloxerar? Slipade du bort den gamla eloxeringen eller kan man kasta ned prylarna i nåt bad som tar bort den gamla eloxeringen?

Blev snyggt :tummenupp
 
gixxer_1255 skrev:
Finns det någon firma i Ume trakten som eloxerar? Slipade du bort den gamla eloxeringen eller kan man kasta ned prylarna i nåt bad som tar bort den gamla eloxeringen?

Blev snyggt :tummenupp
Spände upp gaffelbenen i svarven och slipade bort eloxeringen med smärgelduk, sen polerade jag med autosol och lämnade in för eloxering.
Företaget heter Danod AB www.danod.se och ligger i Robertsfors (6 mil norr om Umeå)
Eloxeringen är ganska hård så det tog en stund att slipa, men med svarven gick det ändå rätt fort.
Man kan även lämna in dem på aveloxering först om man inte orkar slipa bort aluminiumoxiden, men då blir det ju två vändor och mycket dyrare, klart värt att slipa själv om du har tilgång till svarv.
 
Kan du inte ta hand om min katt och lära upp den så den också kan dra in sådant "skit"? :hihi

Tänk va du skulle tjäna pengar på det!
 
Jabben skrev:
Spände upp gaffelbenen i svarven och slipade bort eloxeringen med smärgelduk, sen polerade jag med autosol och lämnade in för eloxering.
Företaget heter Danod AB www.danod.se och ligger i Robertsfors (6 mil norr om Umeå)
Eloxeringen är ganska hård så det tog en stund att slipa, men med svarven gick det ändå rätt fort.
Man kan även lämna in dem på aveloxering först om man inte orkar slipa bort aluminiumoxiden, men då blir det ju två vändor och mycket dyrare, klart värt att slipa själv om du har tilgång till svarv.

MYCKET vackert :tummenupp

Ett par frågor här bara.

1. Har du använt org. dämparna till gixxern och anodiserat eller kommer de från någon annan hoj?

2. Hur mycket fick du betala för din anodisering (mellan tummen och pekfingret) ?


/Jonathan
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top