kolla upp Tyskt regnr!

Sonite

Suspect S2, cl
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Ducati SS 750 -00
Jag har köpt en tyskimporterad hoj! Skulle vilja kolla upp det tyska registreringsnummret..... det finns väl något som liknar svenska vv??

Skulle det vara www.kba.de ? Jag kan inte hitta vart jag kollar detta
är det någon som vet?

Tack!
/Sonite

Sonite skrev:
2265685 Jag har köpt en tyskimporterad hoj! Skulle vilja kolla upp det tyska registreringsnummret..... det finns väl något som liknar svenska vv??

Skulle det vara www.kba.de ? Jag kan inte hitta vart jag kollar detta
är det någon som vet?

Tack!
/Sonite

Hej,

i Tyskland är det litet strängare med personuppgiftslagen mm än här i Sverige. Det är inte bara att knappa in Reg-Nr och få alla uppgifter om grannens bil eller bilens ägare. Men du har väl fått någåt som heter "Kfz-Brief"? Der ser du åtminstone, hur många ägare hojen hade. Vad är det för uppgifter du är ute efter? Serviceboken säger också en del ....

Hälsningar

Paul

Last edited:
pink_panther skrev:
2265928 Hej,

i Tyskland är det litet strängare med personuppgiftslagen mm än här i Sverige. Det är inte bara att knappa in Reg-Nr och få alla uppgifter om grannens bil eller bilens ägare. Men du har väl fått någåt som heter "Kfz-Brief"? Der ser du åtminstone, hur många ägare hojen hade. Vad är det för uppgifter du är ute efter? Serviceboken säger också en del ....

Hälsningar

Paul

Är typ ute efter alla uppgifter jag kan få ut om hojen! Fick tyvärr inte med
någon servicebok. Sen är det ända tyska papper jag har från Gesellschaft fur Technische Uberwachung mbH som jag antar är typ: ett besiktningspapper!!

Är det inte lite sent påtänkt om du redan köpt moppen? Nä, skit i att kolla upp den o lev lyckligt ovetandes om de 14 ägarna och den skruvade mätaren :pannkyss

Sonite skrev:
2268047 Är typ ute efter alla uppgifter jag kan få ut om hojen! Fick tyvärr inte med
någon servicebok. Sen är det ända tyska papper jag har från Gesellschaft fur Technische Uberwachung mbH som jag antar är typ: ett besiktningspapper!!

Du måste ha briefet (Kfz-Brief) i orginal om du ska regga hojjen i Sverige. Om du inte redan har gjort det.

Kfz-Brief måste du ha fått - det är beviset att du är ägaren till hojen (i Tyskland i alla fall - därför följer det med köpet). Sen finns det inte så många uppgifter om fordonet sparat någonstans. Det mesta kan man läsa i serviceboken. Vem som har utförd servicen (märkes- eller bakgårdsverkstad), när de blev utförda, mm.
Tyskland är inte så datoriserad som Sverige :hihi

Hälsnigar,

Paul

P.S: Behöver du något översatt ty-sv, så är det bar att höra av sig.

Back