Kolla upp kroppen?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Ja det där lät väl suspekt, men vad heter det när man ska gå och kolla upp kroppens alla värden? Vill gärna se om min kropp eller "jag" har något fel på nivåerna i blod o allt sådant där. :näsblod :gnissla

Stor hälsoundersökning, om du ska utföra kvalificerade arbeten på t.ex hög höjd, eller andra medicinskt beroende arbeten. Alternativt du är extra hypokondrisk.

Vanlig hälsoundersökning för att få koll på det mesta vanliga i övrigt.
Men du har väl en fru som kan allt om det där? Det är väl hennes bransch - och hon kan väl det mesta om dig, så be henne intyga att du är helt "normal" :D
Just det ja...kom på mig själv...det kommer hon ju aldrig att kunna tillstyrka :D

Vadan denna noja? Ska du ut i rymden? Bli organdonator/annan donator? Eller är det helt enkelt dax att bli far?

Last edited:
Det finns väll en anledning till att du vill kolla upp dina värden?

Ring och berätta om dina symptom huvudvärk trötthet eller vad det nu kan vara så löser din vårdcentral resten :tummenupp

Problemet jag har är att jag känner att jag inte har kraft nog att banna tillräckligt många. ;)

Näe det är väl egentligen blodet jag vill kolla upp. Känns som något kan vara fel. Lite för moody o seg ibland.

Finns det inga ställen utanför Stockholms tullar?

Problemet jag har är att jag känner att jag inte har kraft nog att banna tillräckligt många. ;)

Näe det är väl egentligen blodet jag vill kolla upp. Känns som något kan vara fel. Lite för moody o seg ibland.

:D

Men allvar: En av de bästa klinikerna som nästan enbart sysslar med detta, ligger invid Östermalmstorg.
Minns inte namnet på den, men dit skickade de mig inför höghöjdsarbeten, och jag fick göra massa mysko tester, där de mätte bla hjärtats/pulsens återhämtning/reaktioner från olika positioner, arbetsbelastningar osv osv, Arbets-EKG, blodprover, neurologiska undersökningar, ja the works.

Det är iaf dit de flesta vårdinrättingar skickar folk.

Nu med cybervärlden kan man ofta avgöra sånt här utan att faktiskt träffa doktorn fysiskt...

*sssccchhhwioooongggg*

Japp, ser vad det är...
Hoj: Ingen hoj =( <-------- det i profilen skulle få vem som helst att bli hängig. ;)

Dr.Bike: Du tänker förmodligen på Sofiahemmet.

Last edited:

Du hade ork nog att banna mig minsann, eller har detta tillstånd kommit nu på senare tiden...kanske man ska passa på att va lite naughty. ;)

Bara att kolla vilken vårdcentral som helst ju om du inte vill gå till tex feelgood och betala ett par tusen. :)

Kol 14 metoden? :hihi
Ja, kanske är det att jag börjar bli gammal o mossig! Kol 14 metoden känns bäst o pröva på! Jag gissar på att jag fortfarande ä 27 år.

Äh, ringde min lokala husläkare (som ringer upp)... ska fråga dom vad man ska hitta på. Vill ju helst slippa betala dyrt för ett test som annars är gratis hos lokala vårdcentralen.

Last edited:
Oftast är det att man fastnat i en enformig (onyttig) kost... gärna med läsk till det.
Vet inget alls om din egen kost sådär men ofta räcker det med lite ändringar där för att få upp orken igen.

Har du ingen polare med diabetes och en sockermätare?! Klassiska symptom på att du ligger högt i socker om du samtidigt är lite extra pissnödig med! Kom ner till lkpg så får du låna min mätare en snabbis i värsta fall...=)

Jag jobbar faktiskt hemifrån o jag är sådär nöjd med det. Gjort det i många år nu och söker att hitta ett kontor ute dit jag kan åka för att arbeta o även få lite arbetskamrater.

Det blir ibland långa stunder och veckor... framför datorn att programmera och göra typiskt enformig datorsyssla.

Äter "korrekt" gör jag, dock dricker jag nog inte tillräckligt.

Kolla ifall du har företagshälsovård via din arbetsgivare. Då blir det gratis.
På mitt jobb är det så. Då kan få en check-up när man känner för.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!