Kolla storleken på katalogstrukturer

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Någon som vet nåt bra program för att lista storleken på innehållet i olika kataloger ? Vet att dom finns men hittar inget just när man behöver det.

Skulle vilja peka på en hårddisk och få ut en lista på hur mycket alla kataloger innehåller. Gärna så man kan sortera efter storlek osv ...

Hämta Treesize här.
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
Mr B skrev:
Någon som vet nåt bra program för att lista storleken på innehållet i olika kataloger ? Vet att dom finns men hittar inget just när man behöver det.

Skulle vilja peka på en hårddisk och få ut en lista på hur mycket alla kataloger innehåller. Gärna så man kan sortera efter storlek osv ...

Jag använder ett program som heter Turbo Navigator.
Det ser ut som gamla Norton Commander som man använde på den gamla goda tiden. Där finns så man väldig tenkelt kan få upp storleken på alla mapparna. Jättebra.

Vill du ha ett program som är dedikerat till bara den här uppgiften så finns TreeSize.

TreeSize var lysande men det finns en hake ...

Det fungerar inte på uppmappade enheter och det var främst det jag hade tänkt använda det till.

Finns det någon annan Freeware som liknar TreeSize som fungerar på uppmappade enheter ? Känns lite saftigt att betala för Pro-varianten och en crackad fungerar inte i detta fall.

Joho, det fungerar både med unc path och uppmappade enheter.
Select diretory och där kan jag browsa som jag vill.
Jag har inte pro varianten. Ver. 1.44
Mr B skrev:
TreeSize var lysande men det finns en hake ...

Det fungerar inte på uppmappade enheter och det var främst det jag hade tänkt använda det till.

Finns det någon annan Freeware som liknar TreeSize som fungerar på uppmappade enheter ? Känns lite saftigt att betala för Pro-varianten och en crackad fungerar inte i detta fall.

Fungerar icke i den senaste versionen tyvärr.

Hittade däremot ett lite simplare (men fungerande) program på Download.com

i.Disk 1.7 heter det och fungerar även på uppmappade enheter. Tyvärr inte lika "flådigt" somTreeSize men men ...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back