Kolla på programet "High Chapparall" nästa gång!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Såg just reklamen för nästkommande avsnitt av programet High Chapparall på Kanal5, och då träffar de två dårarna nån fotomodell som heter Fabio... han e stor motorcykelnerd, och hade ett garage fullsmockat (jag skojjar inte) med alla möjliga hojar... många sporthojar var det..

Sen fick man se när de tre ska ge sig ut på tur med en varsin hoj, 3st offroad eller dyl.

Fotomodellen kör först, men en av killarna kan fan inte köra hoj (han verkar helt värdelös!) Fullkommligt rammar fotomodellen i sidan påväg ut från garaget :D

Bara så ni vet... så skrattade jag som bara den när jag såg det, :rofl

SE!

Jag har sett det!

Och det var schyssta chicks med! :D
Ska kolla lika mycket nästa gång med! :D

Tom green har också träffat honom, såg programmet för något år sedan. Fabio hade Tom Green bakom sig, ingen av dem hade några tröjor och Fabio eller vad han heter wheelade med en glad Tom bakpå..

så här var det :fakta
fabio e en fotomodell och e en riktig hojnörd, ja hela "garaget" fulltproppat och sen ska repportrarna och fabio ut och åka lite, på tre st offraoader eller crossar eller nått och svenska reportern Filip kör sist och släpper släpper kopplingen "lite" för snabbt så han wheelar rakt in i fabio...ägande! ska lätt se de...om jag kan :)

jag tror den där fabio är nån tränings-guru från 80 talet, har sett nån gammal workout film med honom

han har dessutom ett grymt hembiosystem (han var typ första privatsnubbe med THX-klassat system) som kostat $$$, läste nåt "hemma hos"-repotage i nån hi-fitidning för ett tag sedan.

Carcass skrev:
han har dessutom ett grymt hembiosystem (han var typ första privatsnubbe med THX-klassat system) som kostat $$$, läste nåt "hemma hos"-repotage i nån hi-fitidning för ett tag sedan.

Helt apropå ingenting, Vad är egentligen THX-ljud?
Man ser det i samband med biografer bl.a. så jag antar att det är ljud med extra fett drag i men vad står thx för?

Och namnet THX har Mr Lucas tagit från sin (första?) film THX 1138 som han gjorde 1971. Det finns ju numera billiga högtalare och förstärkare som är THX-klassade, men för att få en riktig certifiering krävs att hela biorummet uppfyller normerna med dämpning, rak frekvenskurva, låg distortion osv.
Dessutom måste en gubbe komma hem och sitta i din soffa med sina instrument och förmodligen en fet cigarr för att godkänna.

hehehehe aa fan höll på o garva arselet av mig när jag såg trailern för nästa program heheh

Hallen skrev:
Och namnet THX har Mr Lucas tagit från sin (första?) film THX 1138 som han gjorde 1971.

Inte helt sant. Lucas själv har aldrig sagt var namnet kommer ifrån, men mannen som utvecklade systemet heter Tomlinson Holman, och projektet var hans eXperiment. Tomlinson Holman Xperiment = THX.

McB skrev:
Inte helt sant. Lucas själv har aldrig sagt var namnet kommer ifrån, men mannen som utvecklade systemet heter Tomlinson Holman, och projektet var hans eXperiment. Tomlinson Holman Xperiment = THX.
Inte helt sant. Vad jag har hört så hade Lucas morbrors farbror en tax som hette Tory. Tory var i behov av slemlösande medel i stora kvantiteter, vilket dock bidrog till hårresande upplevelser för husse. Ty hundens snor skvätte sedermera åt alla håll och rumsrenhet var i denna situation alldeles för mycket begärt av den stackars lilla sjuka kraken. THX = Tory's hair-raising expectorant

berggren_martin skrev:
Inte helt sant. Vad jag har hört så hade Lucas morbrors farbror en tax som hette Tory. Tory var i behov av slemlösande medel i stora kvantiteter, vilket dock bidrog till hårresande upplevelser för husse. Ty hundens snor skvätte sedermera åt alla håll och rumsrenhet var i denna situation alldeles för mycket begärt av den stackars lilla sjuka kraken. THX = Tory's hair-raising expectorant

Nu är du ute och cyklar, Lucas hade en polare som hette Tore Holk och på honom utförde han ett gäng experiment. Tore Holk eXperiment.. vilket födde chewbacca som alltså hette Tore Holk innan.

Mattiaz skrev:
Såg just reklamen för nästkommande avsnitt av programet High Chapparall på Kanal5, och då träffar de två dårarna nån fotomodell som heter Fabio... han e stor motorcykelnerd, och hade ett garage fullsmockat (jag skojjar inte) med alla möjliga hojar... många sporthojar var det..

Sen fick man se när de tre ska ge sig ut på tur med en varsin hoj, 3st offroad eller dyl.

Fotomodellen kör först, men en av killarna kan fan inte köra hoj (han verkar helt värdelös!) Fullkommligt rammar fotomodellen i sidan påväg ut från garaget :D

Bara så ni vet... så skrattade jag som bara den när jag såg det, :rofl

SE!

er det noen som har mulighet til å spille inn det programmet og sende det til meg, over nettet altså.... hadde vært evig takknemelig!

eisbaer skrev:
Nu är du ute och cyklar, Lucas hade en polare som hette Tore Holk och på honom utförde han ett gäng experiment. Tore Holk eXperiment.. vilket födde chewbacca som alltså hette Tore Holk innan.

This could be fun... :p

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...