Kolla på gsxr 750 k2, vad tänka på?

Bjurling

Medlem
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
en 675:a
Hej!
Ska åka och kolla på min första hoj idag:banana och undrar vad man ska titta på/efter?
Några generella fel?
Hur många nycklar ska det följa med?
Hojjen ska besiktigas senast den 31:a maj, har plockat ut tidigare protokoll och har ej funnits några nedslag utöver mönsterdjup.
Något man generellt man ska kolla efter här?:confused:
Några tips och trix?

/Christoffer

Hej!
Ska åka och kolla på min första hoj idag:banana och undrar vad man ska titta på/efter?
Några generella fel?
Hur många nycklar ska det följa med?
Hojjen ska besiktigas senast den 31:a maj, har plockat ut tidigare protokoll och har ej funnits några nedslag utöver mönsterdjup.
Något man generellt man ska kolla efter här?:confused:
Några tips och trix?

/Christoffer

Haft ett par gixxrar nu men inte just en 02a. Vanligt är väl kammkedjespännaren. Kan rassla och ge andra missljud ifrån sig.
Efftermarknadsspännare är inte så dyrt och heller inte så svårt att byta.
MEN jag skulle vilja byta innan köpet görs så det inte är andra missljud som låter eller döljs.

Skeva skivor. Kör fort och bromsa löst kontra hårt och se om det pulserar.
Nya skivor blir lätt dyrt.

Lådan skall vara mkt lättväxlad utan skumma lägen på en gixxer.

Känn igenom lager mm. Titta om det fuktar vid framgaffeln. behöver inte bli så dyrt om du gör det själv men det är lite meck om första gången.

Kolla på oljan så den ser fin ut.

Last edited:
Haft ett par gixxrar nu men inte just en 02a. Vanligt är väl kammkedjespännaren. Kan rassla och ge andra missljud ifrån sig.
Efftermarknadsspännare är inte så dyrt och heller inte så svårt att byta.
MEN jag skulle vilja byta innan köpet görs så det inte är andra missljud som låter eller döljs.

Skeva skivor. Kör fort och bromsa löst kontra hårt och se om det pulserar.
Nya skivor blir lätt dyrt.

Lådan skall vara mkt lättväxlad utan skumma lägen på en gixxer.

Känn igenom lager mm. Titta om det fuktar vid framgaffeln. behöver inte bli så dyrt om du gör det själv men det är lite meck om första gången.

Kolla på oljan så den ser fin ut.

Okej, tack så mycket.
Var sitter stickan på den:va
Är spännaren något man bytar vid en speciell intervall eller är det när det börjar rassla? Den har nämligen bara gått strax över 1100 mil.

/Christoffer

Nej spännaren har ingen intervall vad jag vet. spontant borde man nog fan byta dem per 5000 mil men vad vet jag ;)

Sticka finns ingen. Bara en skruvkork på höger sidan om motorn nästan vid fotbromsen. Sedan har du ett öga att kolla nivån på. ett genomskinligt glas längre ner under påfyllningen/skruvkork. Där i kan man se skicket ok men ta gärna upp korken och kika lite också.

Har den verkligen bara gått 1100? låter ju fantkastiskt. Mycket bankörd möjligtvis? Jag hade varit misstänksam. Hade inte hindrat ett köp men kolla igenom den noggrant. Ta utdrag från bilregistret och ring de senaste ägarna och kolla vad de tycker.
mvh R

Okej, tack så mycket.
Var sitter stickan på den:va
Är spännaren något man bytar vid en speciell intervall eller är det när det börjar rassla? Den har nämligen bara gått strax över 1100 mil.

/Christoffer

Han har ägt den de senaste 4 åren och jag drog ut besiktningsprotokoll på den och de ser ok ut, får kolla skicket på den överlag.
Tack så mycket för tipsen.

/Christoffer

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma