KOLLA PÅ 3:an NU!

xtreme skrev:
Det värsta av allt är ju att en av killarnas pappa sitter och beklagar sig i TV! Hans (och det som är kvar av familjens) framtid är ju i princip redan förstörd! Åt minstonne kommer det aldrig bli samma igen! När rättsystemet sagt sitt tycker jag att det är dags att ta lagen i egna händer! Och den enda som ska göra det är pappan! I stället för att sitta i TV-rutan borde han ta det liv som rattfyllot inte förtjänar! Det hjälper förvisso inte hans son till livet igen - men det enda rätta att göra är att göra det som inte vårt rättsystem klarar av! TA DÖ PÅ FANSKAPET! Det hade jag gjort!

Hårda ord från min sida - men efter ett sådant här program blir man ju tokig!
Skärp dig!! Det slutar bara med att farsan hamnar på singsong och familjen får bara ännu mer lidande! Man har aldrig rätt att ta någon annans liv!! Vi måste lita på att vårt rättsystem ger honom ett rättvist straff!

...tyvär så var det inte min åsikt bara en "politiskt korrekt", Det aset förtjänar inte att dö! han ska torteras så han hänger på en sytråd från döden i en 10år period :finger

Vad jag förvånas över i de många kommentarerna om pojkarna som omkom, vilka stal och vandaliserade hejvillt, är att folk tycker synd om dem? När man sedan läser alla trådar om folk som får sina fordon stulna så ska de skyldiga minsann dödas och kastreras, man ska banka in deras skallar med basebollträn, släppa lös sin 300 kg rottweiler på dem mm. för att bara nämna några av alla ting som nämnts. Men nu när några fordonstjuvar blivit dödade av ett rattfyllo tycker man helt plötsligt synd om dem, förstår mig inte riktigt på det? Och med det menar jag inte att jag försvarar fyllot, tvärtom. Som tidigare skribenter sagt så anser även jag att det borde klassas som dråp/mordförsök att köra rattfull. Det jag ställer mig kritisk till är all den här djävla dubbelmoralen på forumet. Hojtjuv som hojtjuv, oavsett ålder, kön och hudfärg? :3freak
Jo, jag förstår att man kan bli förbannad och slänga ur sig dumma saker när man blir bestulen något. Men ändå, har vid flera tillfällen här på forumet hört när man tänkt göra slag i sak och försökt organisera en "motattack"...

Just my 2 cents

Last edited:
Spiken skrev:
Vad jag förvånas över i de många kommentarerna om pojkarna som omkom, vilka stal och vandaliserade hejvillt, är att folk tycker synd om dem? När man sedan läser alla trådar om folk som får sina fordon stulna så ska de skyldiga minsann dödas och kastreras, man ska banka in deras skallar med basebollträn, släppa lös sin 300 kg rottweiler på dem mm. för att bara nämna några av alla ting som nämnts. Men nu när några fordonstjuvar blivit dödade av ett rattfyllo tycker man helt plötsligt synd om dem, förstår mig inte riktigt på det? Och med det menar jag inte att jag försvarar fyllot, tvärtom. Som tidigare skribenter sagt så anser även jag att det borde klassas som dråp/mordförsök att köra rattfull. Det jag ställer mig kritisk till är all den här djävla dubbelmoralen på forumet. Hojtjuv som hojtjuv, oavsett ålder, kön och hudfärg? :3freak
Jo, jag förstår att man kan bli förbannad och slänga ur sig dumma saker när man blir bestulen något. Men ändå, har vid flera tillfällen här på forumet hört när man tänkt göra slag i sak och försökt organisera en "motattack"...

Just my 2 cents
Ligger nåt i det!

Otee skrev:
Spelar ingen roll Nisse, detta är mord. Han var dessutom dömd några gånger tidigare för rattfylla. Hojstöld är en annan sak.
De var kanske inte guds bästa barn, men det var t.ex inte jag heller när jag mindre.
De förtjänade inte att dö tycker jag.

Stjäl man min hoj förtjänar man att dö och jag sitter gärna av tiden överlycklig.

750RR

kajlyl skrev:
Skärp dig!! Det slutar bara med att farsan hamnar på singsong och familjen får bara ännu mer lidande! Man har aldrig rätt att ta någon annans liv!! Vi måste lita på att vårt rättsystem ger honom ett rättvist straff!

...tyvär så var det inte min åsikt bara en "politiskt korrekt", Det aset förtjänar inte att dö! han ska torteras så han hänger på en sytråd från döden i en 10år period :finger

Ja, han skulle åka in för en sådan sak! Men hade något sådant hänt min familj hade jag gärna suttit hela livet i finkan! (Med vetskapen om att jag är en minst lika dålig människa som den rattfulle!). När någon frågat varför jag sitter kunde jag åtminstonne svarat med rak rygg!

jockesoft skrev:
Om man kör ihjäl någon när man är rattfull borde ju man ju bli dömd för mord, inget annat. 8 månader är ju f-n ett skämt :mad:

/Jocke

För att kunna dömmas för mord krävs att du har ett planerat uppsåt.

För att dömmas till dråp krävs att du "planerar" men i närtid, d.v.s. jag blir förbannad på dig och dödar dig omedelbart.

För grovt vållande till annans död krävs att du t.ex. kört rattfull. Du borde ha insett att dina handlingar kunde skada någon annan.

För vållande till annans död så är det lite mildare än grovt... har inte exakt i huvudet vad det är som gäller för det.

För vållande av allvarlig kroppsskada, som är det lägsta man kan bli dömd för om man råkar döda någon, så är det i princip så att om jag råkar tappa något i huvudet på en person som inte borde ha varit där och personen dör så kan jag blir skylldig till vållande av allvarlig kroppsskada.

Därför är inte jag så upprörd över att han inte blir dömd för mord utan bara till grovt vållande till annans död. Vad jag kan bli lite upprörd över är just de löjligt låga staffsatserna och framför alllt att det inte går att få ut skadestånd i miljonklassen.

Spiken skrev:
Vad jag förvånas över i de många kommentarerna om pojkarna som omkom, vilka stal och vandaliserade hejvillt, är att folk tycker synd om dem? *snip*

Just my 2 cents
Håller till fullo med :tummenupp
Observera att jag tycker det är för jäkligt att "Dimitri" bara får 8 månader. Borde vara mkt högre straff på rattfylla. MEN... Redan när jag såg programmet tyckte jag att det var ett lite olyckligt exempel de tog upp eftersom killarna tydligen varit tre på samma moppe och dessutom inte haft hjälm. Visst, det borde inte spela nån roll efteråt att man får höra att de snott nån bil, eller hur det var, men åtminstone jag tycker det ger lite fadd eftersmak åt hela inslaget.

Vilka hade reaktionerna blivit om det varit en knarklangare han kört på? Hade alla blivit lika upprörda? Eller om det t.o.m varit ett annat rattfyllo, hade alla jublat då??

Diskussionen i studion efteråt var ju rolig... Först tre vettiga personer (Robert C var vettig för en gångs skull, tjohoo) och sen en nykteristidiot som påstår att det stora problemet med rafftylla i landet är att vanligt folk tar ett glas vin på en middag och kör hem. IDIOT :mad:
Problemet är uppenbarligen killarna som Ruben (polisen) talade om som de kan ta flera gånger samma dag som inte bryr sig ett skit om de har körkort eller om bilen de kör har bromar eller ej. Mitt förslag till lösning är tokenkel. Hårdare straff, polisen ska ha rätt att beslagta fordon på plats och införande av alkolås (på fyllots bekostnad) i dömda rattfyllons bilar.

Blev lite mkt men detta är ett ämne som berör mig en hel del.

...JÄVLA ASS!!

... fast att han körde ihjäl dom kanske inte bara berodde på att han va full... han kanske hade blivit av med nån hoj etc. av ungarna...

Försvarar inte, men det kanske förklara mer än att han var full...

Tycker ändå att han ska ha livstids fängelse, så misstolka inte!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back