Kolla bilden

Nu funkar den!
Rev ut förgasaren och gjorde ren den lätt membranen ligga ut i luften och stelna till. Detta plus nya tändstift gör att den inte längre går ryckigt. Det kommer soppa från bränslepumpen men om det är rätt mängd vete fan.
Känns lite svag ligger dock på samma varvtal vid hastigheter som tidigare dvs. 5200 varv vid 110 på 6:an.

De jag har gjort är kollat så att vacuumkranen fungerar som den ska, byt tändstift, kollat bränslepumpen där kommer det soppa vet ej om det är tillräckligt. Tagit ner fuggen och gjort rent den flottören såg bra ut. Pumpat luft genom evakueringsslangen. Men det känns som att jag saknar några hästar i allafall. Kan ventiljusteringarna påverka detta? Det klickar lite om den när den går skall in på ventiljustering typ nu

Någon nämnde att de kan påverkas av skillnader i tempratur och fuktighet. Verkar ju i så fall vara ett jäkla budget fel.
MackeNo1 har ett väldigt likartat fel på sin tjejs sv så man kan ju undra.

Stort tack för all hjälp!

//Dafe

Se där,åker och jobbar så har du fixat det när jag kommer hem,kul.

Vissa modeller går dåligt,i blött väder i synnerhet men även av internt fel,pga varvräknaren.
Det gäller dom som har varvräknarpulsen tagen från ena tändspolen men inte de som får signal från tändmodulen.
Om en sådan som får varvräknarpuls från en tändspole missar eller inte går när det är fuktigt ute eller regnar kan det bero på överslag pga. det kryper in vatten i varvräknaren och då missar den cyllen eller helt slutar tända,vid sådana probem kan man testa att rycka ur varvräknarkontakten och se om det blir bättre.

Modeller som har djupt sittande tändstift i utsatt läge brukar även ha ett dräneringshål där vatten som kommer in ska kunna rinna ut,om det blir igensatt så kan vatten som samlas vid regn inte rinna undan och orsakar överslag,misständning,eller att den inte går alls,det kan oxå vara värt att titta på vid tändproblem vid regn.

Vad gäller ventiljustering så visst,det hjälper upp effekten om de står fel och justeras,beroende hur fel de står så hjälper det lite eller mycket.
Men många bäckar små...

Henrik

hej dafe

Har en 2002 sv650.
I år har jag inte kört den alls tills förra veckan och det var då jag upptäckte det här. Den är ojämn vid tomgång och varvmätare hoppar mellan 0.9 och 1.4 (borde vara konstant vid 1.3) och den släcks också lätt vid tomgång (utan choke). Den är också hackig när jag kör den. När den är kall och i neutralläge och jag försöker gasa lite så "klagar" den. Den har gått 22000km. Jag bytte tändstift men det hjälpte inte. Chanserna är stora att det är förgasaren som behöver rengöras. Tänkte fråga hur lång tid det tog dig att fixa förgasaren? Bilderna i pdf "service manualen" är ganska dåliga, det finns inte nånting bättre som du känner till?

/h
Orhan

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back