Koll vid hojköp

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
God sommar på er allihopa, när det är så här fint väder så är det svårt att vara hojlös:Bugar:yoparty

Tänkte om ni ville hjälpa mig med en liten lista/sammanställning av vad just ni kikar på/kikar efter när ni ska köpa en ny-begagnad hoj?

Packboxar, om den blivit vält-skrapmärken? o.s.v. kanske lyssnar efter missljud etcetera.. ? Hur brukar ni genomföra en koll av hojen inför köp?
Ställa vissa frågor?

Vet du nu vilken modell du är ute efter? För isf kan du nog få lite tips om vad du ska kolla på just den modellen.
En viktig sak som gäller alla hojar är att det inte är kredit på hojen. Det kan du se på regbeviset och på trafikverkets hemsida.

Det viktigaste tycker jag är att "känna av" ägaren lite. Finns väldigt många "garageförmågor" som skruvar sönder saker utan att veta vad de gör. Alternativt en servicebok om ägaren visar sig vara inkompetent.

Sen är allmännskicket en bra fingervisning. En hoj som ser fin ut /går fint är ofta en fin, välskött hoj.

Edit:

En viktig sak som gäller alla hojar är att det inte är kredit på hojen. Det kan du se på regbeviset och på trafikverkets hemsida.

Mycket bra tips. Lätt mina att segla på annars...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back