Kolfibertank

TurboVmax

www.turbovmax.org
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Turbomatad Vmax
Hej alla.

Jag funderar på att göra en tank i kolfiber till min Vmax eftersom jag måste flytta om originalet för att konvertera till centraldämpare. Min fundering är om kolfiber tål bensin, vore ju trist att göra en snygg tank som sen visar sig vara värdelös...

Jeffrey

TurboVmax skrev:
Hej alla.

Jag funderar på att göra en tank i kolfiber till min Vmax eftersom jag måste flytta om originalet för att konvertera till centraldämpare. Min fundering är om kolfiber tål bensin, vore ju trist att göra en snygg tank som sen visar sig vara värdelös...

Jeffrey

Har sett flera kolfibertankar men jag är ingen expert. Det kanske krävs någon form av behandling på insidan, lack tex?

PS. Har provkört din knarr, höll på att göra i brallan kan jag säga... :yoparty

TurboVmax skrev:
Hej alla.

Jeffrey

Finns kolfibertankar att köpa, så de borde klara bensin. Fast din tank sitter ju under sadeln och syns inte, kanske fungerar med alutank som ngn HD nisse fixar till, det är ju betydligt vanligare med alu(olje)tankar = fler som gör.

Hej T. Max

Jag Gjorde En Tank I Kevlar Kollfiber, Kalad Tiger Matta, Dom Som Säljer Mattrialet Till Dig, Vet Vad Du Behöver Om Du Säger Vad Du Skall Andvända Det Till.

Mycket Mycket Jobb, Lycka Till.
H. Spille

Jag har en Sebimoto kolfibertank på min GSXR 7/13 streetfighter, har dock inte provat att ha bensin i den ännu. Har läst på www.gixxer.com att det brukar vara problem med kolfibertankar att dom inte håller tät. Är det någon som har erfarenhet av kolfibertankar???

Chronic skrev:
Finns kolfibertankar att köpa, så de borde klara bensin. Fast din tank sitter ju under sadeln och syns inte, kanske fungerar med alutank som ngn HD nisse fixar till, det är ju betydligt vanligare med alu(olje)tankar = fler som gör.

Jag trodde man använde kolfiber för att det är lättare, inte snyggare... :3freak

Stolten skrev:
Jag trodde man använde kolfiber för att det är lättare, inte snyggare... :3freak

Båda två faktiskt :D Men jag tror att vikt effekten skulle kunna kompenseras för vissa genom att hoppa över ett och annat bigmac

studenten skrev:
Båda två faktiskt :D Men jag tror att vikt effekten skulle kunna kompenseras för vissa genom att hoppa över ett och annat bigmac

Det har du helt rätt i. Jag skulle iaf inte använda kolfiber till nått annat än att spara vikt med, jag tycker faktiskt det är fult :tungan

Chronic skrev:
Inte funderat på glasfiber?. :rolleyes:

Har snokat runt på nätet och insett att det spelar egentligen ingen roll vilken väv man har (kolfiber, glasfiber osv), det är det man laminerar med som avgör tåligheten mot bensin o dyl. Epoxi ska vara bra för detta ändamål. Kommer att köpa från nån märkesleverantör och se till att de tar fram ett som passar mina syften, då skall det nog gå bra.

Kolfiber vill jag ha av utseendemässiga skäl.

Jeffrey

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...