kolfiberruta till R1..

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Tänkt sätta dit en kolfiberruta på hojen så den är fin till det börjar nalkas vår! :)

Men nu till frågan... Är det störande när man inte kan se igenom den?
Hann inte köra med R1:an så mkt innan jag ställde undan den så jag tänkte aldrig på om man tittar genom runtan nått överhuvudtaget.. :3freak

//Peter

Man satsar ordentligt ut ur favoritkurvan, vägen öppnar upp i en lång raka, man kryper ner bakom kåpglaset och...........

VIPS! Det blir svart, man ser ingenting!!! Tänk en gång till, du hade otur när du gjorde det förra gången :D

Nr:18 skrev:
Man satsar ordentligt ut ur favoritkurvan, vägen öppnar upp i en lång raka, man kryper ner bakom kåpglaset och...........

VIPS! Det blir svart, man ser ingenting!!! Tänk en gång till, du hade otur när du gjorde det förra gången :D

Kryper ner bakom kåpglaset :va :hihi

Nu misstar du dig allt...(läs igen vad det var för hoj) :rolleyes:

Klart man kollar genomrutan när man kryper ner riktigt långt. Men man kan ju även välja att hålla sig lite högre upp och då kan det ju gå bra men en sån ruta men jag hade aldrig satt dit en ruta man inte kan se igenom.

Ovan gäller min zx9r vet inte om det är omöjligt att komma ner bakom glaset eller inte på en R1a

Allvarligt talat, tänk om. Skulle du sätta en kolfibervindruta på bilen? Nej, just det.

Jisses. :klappar

Personligen så tycker jag mer om klara kåpglas, men jag håller ju med att man inte tittar genom kåpglaset så ofta på R1:an, det är ju lite meck med att komma ner med hjälmen.

PMR skrev:
Personligen så tycker jag mer om klara kåpglas, men jag håller ju med att man inte tittar genom kåpglaset så ofta på R1:an, det är ju lite meck med att komma ner med hjälmen.

Äh, det är ju bara att lägga sig ned, i alla fall för mig och jag är ändå 186 cm lång.

Det är inte skönt att ligga i >200 km/h och tvingas sitta rak i ryggen.

Fotrally skrev:
Tänkt sätta dit en kolfiberruta på hojen så den är fin till det börjar nalkas vår! :)

Men nu till frågan... Är det störande när man inte kan se igenom den?
Hann inte köra med R1:an så mkt innan jag ställde undan den så jag tänkte aldrig på om man tittar genom runtan nått överhuvudtaget.. :3freak

//Peter

Man gör som man vill, håll ögonen ovanför kåpglaskanten, inga problem...

Okej, verkar vara delade meningar om detta... så det blir väl till att prova den och se om man stör sig på den eller inte.

aja, tack för era tankar!

//Peter

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back