Kolfiberreeds Honda RS125

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag har reedflärpar i kolfiber till min Honda och misstänker att de behöver bytas ut med jämna mellanrum. Nån som vet om det är olika modeller till olika kit osv? Mitt är ett JhA-kit från 2000. Då kanske det kan vara jobbigt att få tag i? TSR har ju till sitt JhA-famous men vet inte om de passar.

Chris Ash skrev:
Jag har reedflärpar i kolfiber till min Honda och misstänker att de behöver bytas ut med jämna mellanrum. Nån som vet om det är olika modeller till olika kit osv? Mitt är ett JhA-kit från 2000. Då kanske det kan vara jobbigt att få tag i? TSR har ju till sitt JhA-famous men vet inte om de passar.

Mitt egenutvecklade sätt för att avgöra om reedsen behöver bytas:

1. Skruva av insuget
2. Sätt insuget mot munnen (förgasarsidan)
3. Sug

Sluter reedsen inte tätt när du suger bakåt bör du antingen vända dem (endast i nödfall) eller så byter du dem.

Chris Ash skrev:

har du kollat med sp125racing.com?

/JPS

*/ ?>
Back