Kolfibermonster på mässan mm

mr_rockster skrev:
Ääääh.. kom med ngt nytt...
"Husaberg goes husky nox"..
Förra året var det
"Husaberg goes husky 570RR" - för det var väl då de hade gjort en svart med vanlig plast?
:va Skulle de gjort en av bly istället med inslag på rätt ställen av tungsten och urarmat uran kanske?? :kocko
Ser inte vad du menar med det här?

Är årets HVQ-nyhet isf att göra en mindre hoj än tidigare bara för att 525orna är lite mindre :va
Eller att de nu finns med en massa rött bara för att honda är det?
Eller börja använda magura hydraulkoppling bara för att husa gjort det länge?

Hade det stått t.ex en kolfiberyamma 2-trac på mässan hade jag berättat om den oxå och tyckte den var skitfräck, hade det oxå varit fel av yamma då?

Varför fanns inte HVA på mässan annat än genom säljare av andra prylar???


Zana skrev:
Samma här, men bakflärpen får dom gärna behålla för sig själva....
Fan, halvmeter sladdrande plastsjok där bak = Inte sexigt öht... :näsblod
Men jo, dom har uppdaterat dreggelobjektet en del sen förra mässan... :yoparty
Jag ifrågasatte oxå varför de inte visade den i rent rejsutförande med nummerplatta fram och definitivt inga blinkers. Svaret blev att de ville visa för gatåkarna (det är flest gatåkare som man säljer hojar till!) hur fräck en helt laglig Husa kan vara. Jag har en schnygg lösning på G på min hoj! Vänta ett tag så får du se hur det kan se ut. Inget hemligt utan grejer köpta över disk.


b-man skrev:
Hörde tyvärr att det inte är någon större idé att punga ut med de 27 lopporna för fälgarna då dom inte tål att hoppas med.......
Det stämmer som du säger. Därför är en sjuekrad variant på G som är gjord just för att tåla hopp :tummenupp
De som sitter på mässhojen är gjorda för nån slags serie som kördes på gocartliknande banor och därför fanns inga sånna krav.
Vidare på samma ämne; talade med MCBudet och han sa att vid en tävling i England som han varit på hade KTMfolket blivit stoppade med liknande fälgar för att vid krasch kunde man få in handen mellan ekrarna och att de därför inte var tillåtna. Vi får väl se vad som händer. Vore skoj att se hur SVEMO ställer sig till dessa astuffa hjul...
Thomas sa förresten att hjulen går till Honda och Yamma oxå. Säg bara vilken hoj du har så skruvar han på passande nav innan du får dem :tummenupp
 
Supermoto skrev:
Jag ifrågasatte oxå varför de inte visade den i rent rejsutförande med nummerplatta fram och definitivt inga blinkers. Svaret blev att de ville visa för gatåkarna (det är flest gatåkare som man säljer hojar till!) hur fräck en helt laglig Husa kan vara. Jag har en schnygg lösning på G på min hoj! Vänta ett tag så får du se hur det kan se ut. Inget hemligt utan grejer köpta över disk.

Jo, det fattar jag ju. Det jag inte fattar är varför flärpen var så ooooootroligt lång? Det är ju inget krav på flärp, så den behöver ju knappast vara längre än en nummerplåt och att en reflex får plats under... jaja... Skitsamma, läckert var det iallafall...

Men jag hade hellre sett att allt var i kolfiber, ALLT... Kylarvingarna skar sig lite, eftersom dom var i plast...
:D


@ ypvs: Hur mycket snabbare kommer du köra efter moddarna då... hehe...

Nää, coolt som fan är vad det är... Bifogar några bilder på förra årets Masturbationsobjekt i husamontern... Trigga minnena lite kanske...
 

Bifogat

  • IMAG0019.jpg
    IMAG0019.jpg
    35.3 KB · Visningar: 71
  • IMAG0020.jpg
    IMAG0020.jpg
    10 KB · Visningar: 76
  • IMAG0023.jpg
    IMAG0023.jpg
    30.7 KB · Visningar: 71
  • IMAG0035.jpg
    IMAG0035.jpg
    30 KB · Visningar: 108
  • IMAG0039.jpg
    IMAG0039.jpg
    22.6 KB · Visningar: 98
Här är dom bilder jag hade som inte Supermoto la upp.

Börjar med VM hojen sen suzuki.
 

Bifogat

  • vm1.jpg
    vm1.jpg
    125.7 KB · Visningar: 66
  • vm2.jpg
    vm2.jpg
    115.3 KB · Visningar: 116
  • vm3.jpg
    vm3.jpg
    106.9 KB · Visningar: 57
  • vmframbroms.jpg
    vmframbroms.jpg
    122.5 KB · Visningar: 70
  • suzuki1.jpg
    suzuki1.jpg
    111.1 KB · Visningar: 67
  • suzuki2.jpg
    suzuki2.jpg
    109.9 KB · Visningar: 54
resten av bilderna. Husqvarna, en porrig framfälg och en cool leksak som får framföras på allmän väg med B körkortet.
 

Bifogat

  • qvarna1.jpg
    qvarna1.jpg
    119.4 KB · Visningar: 75
  • qvarna2.jpg
    qvarna2.jpg
    115.9 KB · Visningar: 66
  • qvarna3.jpg
    qvarna3.jpg
    106.1 KB · Visningar: 64
  • framfälg.jpg
    framfälg.jpg
    106.4 KB · Visningar: 121
  • lekbuggy.jpg
    lekbuggy.jpg
    111.4 KB · Visningar: 71
Hallå nu då... :banana

Vem säljer kolfiberdetaljerna? Då speciellt bakskärmen t Husa... Pris?

Daniel
 
TERMINATOR skrev:
Kan man få en rapport på utbudet av tex stövlar och handskar

finns hur mkt som helst.
lelles är där o dom har ju typ allt.
i läderutställarträsket fanns det billiga handskar.
 
Supermoto skrev:
För er som är intresserade kan jag tala om att Kolfiberhusan kan köpas i det utförandet för endast 149.900:- :död

Fast då har man utgått från en vanlig FS och inte en force (tank, sadel mm är inräknat) samt att motorn är en 670cc variant med massa lull-lull i :tummenupp :drool :yoparty :Bugar

149 tusen för en husa med lite svartmålad glasfiber på :7peta
670cc behövs för att hänga med min silverpil på rakorna :hihi
 
Vaket att sätta på en Arai-hjälm på Rossi mock-up:en....
Iofs är det Yamaha som säljer Arai i Sverige men ändå. Ser dessutom att du lyckades fånga Laila från Lelles MC i den bilden - grattis!
 
Goodstuff skrev:
...... Ser dessutom att du lyckades fånga Laila från Lelles MC i den bilden - grattis!

En liten sån..... bara..... svårt å låta bli...... Heter hon inte Anita ??

x
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top