Kolfiber

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Vill ha tag på först och främst en nummerplåt fram men även bakskärm/sidonummerplåtar.

Det var nån här som pysslade med sånt.
Nån som kan skaka fram eller vet var man kan tänkas leta.

Hittade
http://www.pro-carbonracing.co.uk/husaberg.html
och kan ev tänka mig deras framplåt.

Annars har väl Katooms 660 replica carbon plåt fram. Den borde väl gå att köpa isf och bulta rakt på en Husaberg?

Ingen som vill göra en soppatank i kolfiber till mig annars...? :Bugar
He he, nä riktigt så kolfiberkåt är jag inte men fett hade det varit. Snackade med en Amerikan som hade gjort en sån tank till sin KDX men han ville aldrig göra om det igen trots ett lysande resultat. Hur jobbigt kan det va egentligen :confused:

Nåja, den som vet svarar. Nummerplåt, ventilerad eftersökes först och främst...

Daniel
www.supermotard-racing.com

Finns ju en som kallar sig Razor-Edge här på forumet som pysslar med kolfiber.Jag köpte en KTM skärm av honom.

Last edited:
jag har gjort en egen bakskärm i kolfiber till min yz... inte så svårt som man kan tro faktiskt.

Jag vill köpa och bulta på.
Razor Edge, är han aktiv kolfiberist fortfarande då?

Ingen som vet nåt företag som säljer dylika prylar. Annars ska jag fan starta ett...

Daniel...

Tobbe (Razor-Edge) har formar till bak- och framskärm + gaffelbensskydd till Husan, vad jag vet och han gör säkert en uppsättning på beställning. :tummenupp Han bor i Gävle och om du inte får tag på honom själv (han är inte så aktiv här), kan du kontakta Krattan så löser han det säkert åt dig!

Kylvingar till Husan var på gång, men jag vet inte om han kom så långt i tillverkningen...

Jag har nummerplåtshållare i kolfiber hur race e de då... :tuttar

Husqvarnas kolfiberplåtar passar husaberg med lite lättare modifikation.
1300 spänn.

Plasten håller bättre....

Bifogat

• CarbonNumPlate_600.jpg
    CarbonNumPlate_600.jpg
    74.7 KB · Visningar: 50
ypvs skrev:
Vill ha tag på först och främst en nummerplåt fram men även bakskärm/sidonummerplåtar.

Ingen som vill göra en soppatank i kolfiber till mig annars...? :Bugar
He he, nä riktigt så kolfiberkåt är jag inte men fett hade det varit. Snackade med en Amerikan som hade gjort en sån tank till sin KDX men han ville aldrig göra om det igen trots ett lysande resultat. Hur jobbigt kan det va egentligen :confused:

Daniel
www.supermotard-racing.com

Jag har ett avsomnat "kolfibertank till Husaberg" projekt. En perfekt plugg då alla skarvar är nerslipade samt därefter sprutspacklad och slipad med våtslippapper av successivt finare grad. Problemet vi hade är att vi ville göra tanken i två delar max och då måste man antingen ha en hård form med många delningar för att få släpp, och då får man många synliga skarver i tanken, eller så måste man göra en flexibel form.
Vi gjorde ett försök på kompisens Ducce 998 tank där vi la en distans på hela tanken och på detta gjöt vi ett hårt glasfiberskal. Bort med distansen och fyllde mellanrummet med svindyr silikon vilket gav en perfekt yta. Dock fick vi sedan problem med formbeständigheten, dvs silikonet höll sig inte mot den hårda formen. Där någonstans gick luften tillfälligt ur oss... Jag har dock en husatank för den som vill fortsätta att försöka men den är bökig i formen.

/Hising

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back