Kokhet mobil!!!?

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Köpte en ny Sonyericsson K700 för några dagar sedan. Det första jag tänkte på när jag laddat den första gången var att den blev kokhet.
Tänkte att det går väl över när man laddat den några gånger då cellerna jobbar för första gången. Men så laddade jag den idag och den blev så varm att jag brände mig på den. Tog bort batteriet och såg att det var en lätt utbuktning på det. Ska det verkligen vara så här, blir era också så in i helvetes varma, nu startar inte ens mobilhelvetet! :mad:
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Den är trasig. Lämnar du in den inom 7 dagar från inköp kan du kräva en NY i kartong (kallas DOA; Dead On Arrival) Annars lämna in på service, kan vara mycket mer än bara batteriet. //B
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Ja för nu går den inte ens att starta, och när den väl går igång var 10:e gång man försöker så visar batteriet att det är urladdat och den indikerar att handsfree är ingkopplad, fast inte ett skit är inkopplat. gahh blir så förbannad.
Köpte den på elgiganten i Växjö men bor i Lund nu, har ingen möjlighet att åka hem och byta den. har ej tillgång till bil så jag kan byta den i Malmö heller. :huvet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag antar att det är ett LiPo batteri i telefonen, ett sådant batteri som har "jäst" kan spontantända, så jag skulle förvara telefonen/batteriet i lämpligt metallkärl med lock tills jag fick det utbytt.

Batterierna används flitigt inom radiostyrd modellhobby, och där har det hänt att batterier har tagit eld och satt eld på hus, bilar och givetvis modellerna dom sitter i...

Den troliga orsaken till att batteriet har blivit så här, är att det är fel på laddaren, så se till att returnera den också, eller att batteriet har någon form av skada från transport/tillverkning.

Det inte många vet är hur känsliga dessa batterier är för slag och stötar, nu ligger ju cellerna i ett mobilbatteri inkapslat i plast, vilket gör att det är ganska bra skyddat, men det gör också att det bygger högre tryck innan det exploderar (det låter drastiskt, men det puffar till rätt rejält)
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Det här är nog det enda felet som jag inte haft på min k700... Men den skärpte sig bra ändå efter en updatering.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
UrbanTiger skrev:
Det är komplett livsfarligt med dom här jästa batterierna. Montera ur det ur telefonen och linda in det tjockt med en trasa eller hushållspapper. Tejpa sen hela paketet med silvertejp eller glasfibertejp. Batteriet ska förvaras på ett svalt ställe tills det lämnas in. Tappa inte batteriet i marken för guds skull.

Är det så farligt eller är ni oseriösa?
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
UrbanTiger skrev:
Det är komplett livsfarligt med dom här jästa batterierna. Montera ur det ur telefonen och linda in det tjockt med en trasa eller hushållspapper. Tejpa sen hela paketet med silvertejp eller glasfibertejp. Batteriet ska förvaras på ett svalt ställe tills det lämnas in. Tappa inte batteriet i marken för guds skull.

Och trasan MÅSTE vara blöt, men inte så att det kommer vatten på kontakterna för då är en kortis nära, och det vill man absolut inte råka ut för i ett uppsvällt batteri! :nicka :rolleyes:
 
Last edited:

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Lämna tillbaka skiten och kräv helt nytt bara. Jag hade samma problem med en logitech trådlös mus en gång. Jag packade upp allt och fixade o donade, vips så var musen glödhet. Så jag tänkte att jag måste få ut batterierna(det var dom som följde med) ur musen, fick av locket men fick SLÅ ut batterierna. Musen hade smält inne i, datorfirman fick sig ett gott skratt när jag ringde för inbytesprylar, dom hade inte hört ngt liknande. :näsblod
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
RING BRANDKÅREN!!! TA SKYDD!!! RING POLISENS BOMBGRUPP!!!


:tungan


Gå in på nån Elgigant och gapa o skrik massor... speciellt om det e mycket folk i närheten... säg att du inte törs hålla i kartongen o släng upp den på disken.. håll för örönen o blunda... :D


Sen kräver du en ny!!!
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
DaLorD skrev:
RING BRANDKÅREN!!! TA SKYDD!!! RING POLISENS BOMBGRUPP!!!


:tungan


Gå in på nån Elgigant och gapa o skrik massor... speciellt om det e mycket folk i närheten... säg att du inte törs hålla i kartongen o släng upp den på disken.. håll för örönen o blunda... :D


Sen kräver du en ny!!!
Bombsquad från Malmö har anlänt hit nu med sin bombvagn. De har skickat in en liten robot som ska försöka transportera ut K700 utan att den kommer spräng det fina området Klostergården i luften. Hoppas hela skiten expolderar för området är ändå så fult och tråkigt :huvet
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Hahahaha, skön tråd... Men bara så du vet så har exploderade batterier skjutit in plastbitar i benen på folk när mobilen legat i fickan, så ta ut batteriet och förvara det nånstans där det inte gör nåt om det smäller :näsblod ... :7peta
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Ett inte allt för ovanligt problem med SE lurar tyvärr.

Som någon sa, gå tillbaka inom 7 dagar så får du en ny på doa
 

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki sv650s
Just k700'an är utrustad med kokplatta, stäng av den funktionen så ska du se att det ska funka bra. :tummenupp
 

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Upplands Väsby.
Hoj
En egen kinamoto.
ok så här gör du!

Ta telefonen till närmaste el-gigant butik så fort som möjligt. Försök INTE att laga den själv. Är det inom 30 dagar så kommer telefonen bytas ut OM inte det är "självförvållande" skador (typ att man har skruvat isär telefonen för att man vill se hur den ser ut inuti).



Lycka till.



/Annicka
KA
El-Giganten Infra City
 

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Upplands Väsby.
Hoj
En egen kinamoto.
DaLorD skrev:
RING BRANDKÅREN!!! TA SKYDD!!! RING POLISENS BOMBGRUPP!!!


:tungan


Gå in på nån Elgigant och gapa o skrik massor... speciellt om det e mycket folk i närheten... säg att du inte törs hålla i kartongen o släng upp den på disken.. håll för örönen o blunda... :D


Sen kräver du en ny!!!



varför ska han gå in och skrika och gapa????????????
Finns ingen som helst anledning till detta.


/Annicka
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top