Koenigsegg krashad på Ingarö..

Det var bil nr33 och nog är det lite otur kring den bilen. Synd egentligen.

först tyckte man synd om tysken som nitat fast sin pung i taket... men det där slår nog fan det... ja menar... pungkulor har man ju två av iallafall... Koneigsegg lär väl ingen individ ha två av hehe

prulle skrev:
2557210 öhh okej? därför den är snabbast runt nån bana av alla supersport bilar? Nej din volvo är nog bättre :näsblod

A V U N D S J U K A

Du kanske missade ironilampan som blinkade över hela norden?

zappen skrev:
2557706 Man kanske ska ringa till ägaren och ge ett bud? Han släpper den nog billigt. :-p

Du menar ringa hans försäkringsbolag för att höra handläggaren gråta? :D

Artikeln i aftonbladet var ju lite roande iaf. :tummenupp

" I priset ingår en körutbildning av Koenigseggs testförare Loris Bicocchi.
- Vi rekommenderar våra kunder att ta vår körutbildning. Är man inte van att köra den typen av bil är det mycket bra att lära sig att hantera den på ett bra sätt. "

En CCX lär ju inte vara särskilt svår att köra av vägen så här års. Med tanke på dess drygt 800 hestar mot fuktigt, kallt underlag.

Ojj, köparen lär ju vara mycket populär hos säljaren för all "god" publicitet han gett märket :gnissla

-"Företaget Koenigseggs grundare Christian von Koenigsegg bekräftar olyckan.
- Som tur är klarade sig de inblandade helskinnade. Bilen fick skador på karossen och hjulupphängningen, säger han.
Bilen är såld till en person i Sverige.
I torsdags visades den upp vid Noppes bar i Stockholm och efter provkörningen skulle den vidare till en bilshow i Las Vegas innan den skulle levereras till köparen.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=725005

(Från Aftonbladet)
-"Förarens första åtgärd var att åka till Statoil i Brunn och köpa presenningar för att täcka över bilen." :D

han måste tyckte det varit pinsamt när han täckte över bilen, går ingen nöd på honom då det inte var enda bilen han ägde, självrisken har han råd med :D

Hmm, nästa gång skall jag tänka mig för en extra gång innan jag tar min lilla "ingarörunda" med hojen. Verkar ju vara farligt många miljonärer som är ute och rastar sina okontrollerbara bilar därute...

KGK skrev:
2557116 först norrmannen och nu en svensk, den där bilen verkar ha ytterst dålig väghållningen :näsblod

fin reklam för koeningsegg, undrar om det blir körförbud på dom där bilarna nu
Skulle vilja se dig hantera en omkörning med 800 häst på bakhjulen. Det är inte som att ge fullgas med en 240 direkt :rolleyes:

Men suck! Jag som har lagt ner så mycket jobb på dens underrede! Har ju lackat några delar till den, dock inte synliga. :tungan

Vadå? Jag skryter inte! :arsele

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma