Kockprogram

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Är det bara jag som finner dessa kwasidokumentärer spännande?
Kan bero på att jag har en smått sjuk dragning till mat, men jag vill verkligen se vad de hittar på härnäst...
Sen blir jag hungrig och skitbesviken när jag öppnar mitt eget kylskåp.

Masterchef, here I come!

...don't get it; i en annan tråd som handlar om ekonomin, så är ditt tips att sluta äta för att du gjort det...

Jag brukar kika på "vad blir det för mat".

Per Morberg är kung!!!

Per Morberg är klockren.. För övrigt den enda som går att kolla på..
Om man inte frågar frugan men som många anorektiker så har hon ju en duktigt sjuk relation till mat.. "man är duktig om man tittar på mat men inte äter" är ett vanligt resonemang.. Ju mer plågsam desto bättre är det som gäller.. :va

Men varför i hela hlvt ska dom knöla till det så förbannat??
Finns garanterat inte mer än två-tre inavlade norrlänningar el. dyl. patrask som t.ex.
kokar egen buljong... Jag sk!!!!!ter högakningsfullt i att det är godare.. sån't har jag inte tid med... När jag blir hungrig ska det vara mat inom 60 min eller så åker jag och köper nåt på lokala haket...

Och vem tyckte att den nersupne och uppknarkade Plura var nåt att sätta i TV??
Jisses vilken skadad människa..

Per Morberg är klockren.. För övrigt den enda som går att kolla på..
Om man inte frågar frugan men som många anorektiker så har hon ju en duktigt sjuk relation till mat.. "man är duktig om man tittar på mat men inte äter" är ett vanligt resonemang.. Ju mer plågsam desto bättre är det som gäller.. :va

Men varför i hela hlvt ska dom knöla till det så förbannat??
Finns garanterat inte mer än två-tre inavlade norrlänningar el. dyl. patrask som t.ex.
kokar egen buljong... Jag sk!!!!!ter högakningsfullt i att det är godare.. sån't har jag inte tid med... När jag blir hungrig ska det vara mat inom 60 min eller så åker jag och köper nåt på lokala haket...

Och vem tyckte att den nersupne och uppknarkade Plura var nåt att sätta i TV??
Jisses vilken skadad människa..

Har aldrig kunnat ta honom seriöst sen sina insatser i vita lögner i min ungdom!

Aldrig sett ett matlagningsprogram med Keith Floyd?

Min gamla hemkunskapsfröken höll i kursen "Avancerad matlagning för herrar"

En av kurstillfällena så började dom med en skaldjurstoast, sedan skulle dom tillreda nägon rätt som det skulle vara skaldjursfond i, så under tiden dom piffade till toasten skulle dom koka ur skalen/resterna.

När skalen hade kokat ett tag sa "fröken" : "Nu tar ni grytan av spisen, tar fram ett duskslag och...."

Varpå ett synkroniserat splash hördes i salen och samtliga herrar stod vid slasken med ett durkslag fullt med skaldjursskal men ingen fond...

Jag gillar också matlagningsprogram! Jamie Oliver är knug!:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park