Knutstorp med SSEMSE 14/7-15/7

Micke, hur funkar det om man vill vara flera med samma hoj? Vi behöver träna "lite".

Micke, hur funkar det om man vill vara flera med samma hoj? Vi behöver träna "lite".
En hoj med två förare går bra. Ni får då boka er i röd 1 och vit (alt röd 2 beroende på fart) och ni får då två lappar på hojen. Bokningen är personlig så man kan inte ha en hoj med två förare som kör vartannat pass.
jag måste ha lite poäng ju:-) e det fullt i gul?
Det är inte fullt i gul än. Bra med platser på torsdagen och halvfullt på fredagen (än så länge i alla fall).

1. - Sebbe -
2. vilse ( vi lånar dig från RR) - fredag
3. Maverick_ou812 - torsdag, fredag
4. aidem (kidnappad från RR) - fredag
5. -nemesis- - fredag
6. VBK - fredag
7. Åsa - RoH wannabe... - torsdag
8. Damma - fredag
9. sofiiiii - fredag
10.

Jag har bokat mig i gul eftersom jag inte kört med sydskånes tidigare. Tror ni det blir bra till mig :)?

Jag har bokat mig i gul eftersom jag inte kört med sydskånes tidigare. Tror ni det blir bra till mig :)?
Ja, jag tror det blir bra och om du inte trivs där så pratar du med en av våra eminenta insrtuktörer så löser vi problemet på plats.
Vi straffar inte folk som är försiktiga och kloka i sina anmälningar, bara de som tydligt bokar sig i "fel" grupp för att det är fullt i den grupp de normalt hör hemma. :tummenupp

vad tror ni gott folk kan man köra knutstorp i röd (snabb) grupp med pilot road 2ct däck ?
Absolut, se bara till att köra med rätt däcktryck och var lite uppmärksam om det är svinvarmt i backen. Det är då det finns risk för att PP 2 ct överhettar och smälter.
Man skall alltså inte sänka trycket i PP 2 ct då stommen är mjuk. Ett sänkt däcktryck gör att stommen/däcket rör sig på fälgen bygger upp värme. Temperaturen på både stomme och yta stiger då till den gräns att däcksytan på sidorna smälter.

sport_comparo_lg.jpg

Last edited:
Gott Mos. Kommer själv köra på ett pilot road 2ct bak. Någon som har plan att köra med släp dit? Har själv inte dragkrok kan dock bidra med att fixa ett gratis släp i mån av min hoj ska transporteras där :)
Det här gäller torsdagen!

Gott Mos. Kommer själv köra på ett pilot road 2ct bak. Någon som har plan att köra med släp dit? Har själv inte dragkrok kan dock bidra med att fixa ett gratis släp i mån av min hoj ska transporteras där :)

Last edited:
Men Sebbe.. Du har väl bara en 600 :tungan

Ja, jag har bara en 600 så därför förväntar jag mig att alla 675 och uppåt ska flyga förbi mig! :krama

vad tror ni gott folk kan man köra knutstorp i röd (snabb) grupp med pilot road 2ct däck ?

På knutstorp finns det dessutom två röda grupper, en normal röd och en lite snabbare röd. Indelning sker på plats och som nämnts tidigare så brukar det gå att byta upp om det skulle kännas aktuellt efter ett par pass.

Shit, uppmärksammade inte att ni pratade om Pilot Road, jag var fokuserad på Pilot Power 2 CT. :näsblod

Tror dock inte ni behöver vara oroliga, det är bara vid riktigt varma dagar jag har hört att det skall vara problem med 2 CT blandningen.

Shit, uppmärksammade inte att ni pratade om Pilot Road, jag var fokuserad på Pilot Power 2 CT. :näsblod

Tror dock inte ni behöver vara oroliga, det är bara vid riktigt varma dagar jag har hört att det skall vara problem med 2 CT blandningen.

okay tack för svaren men som jag förstår det då menar du att jag ska köra på 2,9 bak och 2.5 fram som e rekommenderat för pilot road och inte sänka det lufttrycket en aning ?

Last edited:
okay tack för svaren men som jag förstår det då menar du att jag ska köra på 2,9 fram och 2.5 bak som e rekommenderat för pilot road och inte sänka det lufttrycket en aning ?

Jag körde iofs på Pilot Power utan 2CT men jag hade ca 2.7 bak och 2.3 fram.
Gå absolut inte lägre för det som händer är att däcket överhettar och då blir det halt :död.

Börja hellre på rek. 2.9 bak och 2.5 fram och se hur slitaget ser ut efter ett pass.

Jag körde iofs på Pilot Power utan 2CT men jag hade ca 2.7 bak och 2.3 fram.
Gå absolut inte lägre för det som händer är att däcket överhettar och då blir det halt :död.

Börja hellre på rek. 2.9 bak och 2.5 fram och se hur slitaget ser ut efter ett pass.

okay tack o ja givetvis skrev jag lite fel i första 2.9 bak och 2.5 fram mena jag ju men det såg du ja =)

Jag vill me köra runt runt runt.........

1. - Sebbe -
2. vilse ( vi lånar dig från RR) - fredag
3. Maverick_ou812 - torsdag, fredag
4. aidem (kidnappad från RR) - fredag
5. -nemesis- - fredag
6. VBK - fredag
7. Åsa - RoH wannabe... - torsdag
8. Damma - fredag
9. sofiiiii - fredag
10. kimi - fredag

okay tack för svaren men som jag förstår det då menar du att jag ska köra på 2,9 bak och 2.5 fram som e rekommenderat för pilot road och inte sänka det lufttrycket en aning ?

Varför lyssnar du på Dede och Maddicken:va

Lita på mig 3 kilo fram och 0,5 bak annars är det ju ingen sport att lägga 1,10or och under:yoparty

Och ja det skall sladda bak:tummenupp

sitter o funderar på en annan sak. har aldrig kört bana med den hojen jag har nu och tittar jag på DB så låter min med ORIGINAL ljuddämpare 99 db vid 6250 varv, det är ju för högt hur gör ni sätter db killers i orginaldämparna ? har slipon på nu och stoppat db killers i dom men det verkar bli för högt det också tips o trix för att få ner ljudet kanske ? =))

DET: DAMMA jag såg att du kört med en r1 2008 på bana körde du med original dämparna eller behövde du göra något mer ?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...