Knutstorp eller Mantorp Park bandag - endast 600:-

Är också intresserad av en plats till Mantorp om det finns någon reservlista att skriva upp sig på?

Det har blivit fullbokat nu under helgen och det går inte längre att boka i shopen, klicka på köp så står det "Antal i lager 0".

95db förbifart gäller som regel på samtliga banor i sverige och bl.a. under tävling för roadracing. Orginal system klarar detta, eftermarknadssystem som är i gott skick klarar detta, är dämpullen urbränd så klarar du säkert inte detta men då bör man reagera på att motorcykeln låter som en GP hoj eller bara låter illa i allmänhet :-)

Har man eftermarknadssystem (helsystem) och db-killer så monterar man den direkt istället för att vänta på svartflagg och varning.

Till Ring Knutstorp nu på onsdag 26e Maj finns några enstaka platser kvar, skynda o fynda på http://shop.actionpics.se

/Nitrous

Ok, tack för svar. Då ska det nog inte vara problem med ljudnivån. Den bara låter inte så mycket tycker jag, mer dovt.
Då ska jag på chefen idag om man kan ta sig ledigt! Tyvärr kommer jag nog själv, men folket där och som kör verkar ju vara trevliga i vilket fall!

Det är Knutstorp som är aktuell i vilket fall för min del.

Ok, tack för svar. Då ska det nog inte vara problem med ljudnivån. Den bara låter inte så mycket tycker jag, mer dovt.
Då ska jag på chefen idag om man kan ta sig ledigt! Tyvärr kommer jag nog själv, men folket där och som kör verkar ju vara trevliga i vilket fall!

Det är Knutstorp som är aktuell i vilket fall för min del.

:tummenupp

Det finns några enstaka platser kvar nu till Knutstorp, sen är de fullbokat även där.

Välkomna

/Nitrous

:tummenupp

Det finns några enstaka platser kvar nu till Knutstorp, sen är de fullbokat även där.

Välkomna

/Nitrous

Går det bra att dela hoj med polaren (race, båda har licens) men att vi ändå betalar in 600 var?

Går det bra att dela hoj med polaren (race, båda har licens) men att vi ändå betalar in 600 var?

Det är ingen "ren" licensgrupp på så sätt att det krävs licens. Det är en grupp för dom som har enbart banhojar som är icke reggade, eller för den delen rena tävlings mc.

Ni kan vara två som delar på en hoj, kör ni i Race grupp så kommer ni inte kunna köra mer än vad EN person kan göra ändå så det finns ingen anledning att betala dubbelt.
Skulle ni köra i olika grupper med samma mc så måste ni betala dubbelt.
Men glöm inte ange på anmälan under "kommentar" era båda namn om ni ska dela plats och mc.

//Nitrous

Ja då är jag anmäld till Knutstorp 26 maj. Det är mer än 40 år sedan jag körde där sist så det har jag ingen glädje av. Men det blir skoj ändå ! :)

Blir Mantorp och premiär där för min del, kul prova ny bana:tummenupp

Är också anmäld till Mantorp skall bli jätteskoj, man är ju liksom hyfsat inoljad på Gelleråsen som är en kanonbana för min hoj:banana

Mantorp har ju en raksträcka som passar en jumbojet... Skall bli intressant och se hur man står sig med mitt aerodynamiska missfoster:gnissla

Kommer Dunlop kunna sälja och montera däck på plats?

Min norska väderlekstjänst i mobilen säger att det skall vara sol med lite moln, 12 grader mellan 8-14.00 och efter det 19 grader mellan 14-20.00. Så det kör vi väl på (generellt sett har jag svårt för norska härskar fasoner men det är ok denna gång)?

//Klotgren

Det är ingen "ren" licensgrupp på så sätt att det krävs licens. Det är en grupp för dom som har enbart banhojar som är icke reggade, eller för den delen rena tävlings mc.

Ni kan vara två som delar på en hoj, kör ni i Race grupp så kommer ni inte kunna köra mer än vad EN person kan göra ändå så det finns ingen anledning att betala dubbelt.
Skulle ni köra i olika grupper med samma mc så måste ni betala dubbelt.
Men glöm inte ange på anmälan under "kommentar" era båda namn om ni ska dela plats och mc.

//Nitrous

såg denna tråd alldeles försent nämligen idag, sprang in till chefen och kolla om jag kunde få ledigt nästa onsdag tyvärr hade en hel drös tänkt samma tanke nämligen att vara lediga då vi har en klämdag på torsdag så svaret jag fick var ett blankt NEJ, -du får inte ledigt:mad::mad::mad::mad:

så tyvärr, hoppas att detta evenemang återkommer nästa år men försök att komma ut med info tidigare så att man har en chans att begära å få ledigt i god tid, just nu är jag jävligt sne:näsblod, 600 spänn för en heldag på knutstorp är ju billigt:tummenupp

såg denna tråd alldeles försent nämligen idag, sprang in till chefen och kolla om jag kunde få ledigt nästa onsdag tyvärr hade en hel drös tänkt samma tanke nämligen att vara lediga då vi har en klämdag på torsdag så svaret jag fick var ett blankt NEJ, -du får inte ledigt:mad::mad::mad::mad:

så tyvärr, hoppas att detta evenemang återkommer nästa år men försök att komma ut med info tidigare så att man har en chans att begära å få ledigt i god tid, just nu är jag jävligt sne:näsblod, 600 spänn för en heldag på knutstorp är ju billigt:tummenupp
Knudan är på torsdag, denna veckan :)

Knudan är på torsdag, denna veckan :)

JA herregud, jag såg ju åt helvete helt fel, såg bara datumet 1:e juni framför mig:huvet men nu när jag har putsat upp brillorna ser jag ju att det är den 26:e knutstorp är fast nu är det ju bara att jag ska på begravning (smabons farfar) så det skiter sig i vilket fall som helst:gnissla

Fast prognoserna för torsdag ser väl ändå rätt lovande ut. 16-17grader kanske fast utan sol. Men inget regn vad det verkar som. Ta i trä...

Om nån har vägarna förbi närheten av västerås och har plats för 2 pers och 1 hoj till mantorp och vill dela soppan så får ni gärna hojta till :)

var det krav på körkort??? håller på med mc kort har uppkörning 13/6
eller kunde man varit med om man anmält sig i tid?? har en inreggad försäkrad hoj tacksam för svar vore sjukt kul att köra bana :D

bokade idag för körning knutstorp på Torsdag.

men har ett par frågor

föreläsningar ? efter 16.00 ?

provkörningar av suzuki ? får man ta den mellan passen eller kan man ta en runda med en provhoj på ett pass ?

finns det någon som kan upplysa en undrande ??

EDIT.
hittade en del av svaren jag sökte på hemsidan.
därför ändrade jag mitt inlägg

Last edited:
Hej.

Synd att man vaknar så sent....

Är intresserad av att ta över en ev rest plats el återbud på mantorp.

Ring mej om det finns.
070-673 18 67

M.V.H
Ove

var det krav på körkort??? håller på med mc kort har uppkörning 13/6
eller kunde man varit med om man anmält sig i tid?? har en inreggad försäkrad hoj tacksam för svar vore sjukt kul att köra bana :D

Körkortskrav JA!

bokade idag för körning knutstorp på Torsdag.

men har ett par frågor

föreläsningar ? efter 16.00 ?

provkörningar av suzuki ? får man ta den mellan passen eller kan man ta en runda med en provhoj på ett pass ?

finns det någon som kan upplysa en undrande ??

EDIT.
hittade en del av svaren jag sökte på hemsidan.
därför ändrade jag mitt inlägg

Kolla din mail, du har nyss fått info mail med all information.

Angående provkörning så vet jag inte med 100% säkerhet hur provkörningsupplägget är men jag tror följande.
Provkörning på bana i Lugn grupp, alternativt så kan det vara möjligt att ta ut mc för provkörning på allmän väg. Alla provkörningsmc är försäkrade och påställda. Lika villkor som hos mc-handlare gäller vilket brukar vara ca 10k eller 15k i självrisk vid olycka.

Hoppas att ni får en jättebra dag.

//Nitrous

Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...