Knutstorp 31/7

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
En Svart
inget regn,varmt som fan.De går snabbare o snabbare 1.14.2.Däcken slets som dom skulle.Inte som på srw.Flera hade framhjulssläpp,på sk gatdäck.
Power Race funka bra.Tack till sydsk.....för som vanligt för en bra bandag.
Fy fan va de regnar nu

Fiiii fan va det gick undan .... toppnoterade 1.12.74 som jag är assssssnöjd med
Race benen funkade som de skulle :tummenupp

Underbar dag hoppas bara att man inte kört sönder maskinen totalt idag :(
Får på o mäta kompet i morgon så man hoppas på det bästa
1.14.1 blev man klockad till :tummenupp

såhär kul hade min lilla karl...:)

dock inte så synd som det ser ut på den här bilden. han kom undan med en lätt hjärnskakning, lite ont i ena axeln och ett svullet knä som de nog röntgar i typ denna stund. jag var tvungen att lämna stackaren på sjukhuset för att åka hem och sova. men han kommer nog hem snart, hoppas jag, så slipper han fira födelsedagen på sjukhuset imorgon...
:pannkyss

Bifogat

• sjukling.jpg
    sjukling.jpg
    51.3 KB · Visningar: 648
Last edited:
Clara skrev:

Ajdå. Hoppas att det svider över snabbt.

I övrigt hände det väl inte så mycket krasher tyckte jag, iaf. (Inte för att jag har någon koll)

Själv fick jag bara motinera lite eftersom jag inte lärt mig hur man tankar... :kocko

I övrigt, som vanligt: Ett JÄTTE tack till alla som fixade en sådan suverän köring! igenochigenochigenochigenochigen... :banana

Clara skrev:

dock inte så synd som det ser ut på den här bilden. han kom undan med en lätt hjärnskakning, lite ont i ena axeln och ett svullet knä som de nog röntgar i typ denna stund. jag var tvungen att lämna stackaren på sjukhuset för att åka hem och sova. men han kommer nog hem snart, hoppas jag, så slipper han fira födelsedagen på sjukhuset imorgon...
:pannkyss

Tråkigt som fa... men hoppas du kryar på dig snabbt, så ses på banan snart igen :)

Hoppas att du kryar på dig snart och att du får fira din
födelsedag hemma...... :)

*Superlight* skrev:
Tråkigt som fa... men hoppas du kryar på dig snabbt, så ses på banan snart igen

Tack! Det gör vi säkert :) Om hojen och jag är i gott tillstånd funderar jag på att dra till Gotland Ring den 20-21a.

Ducati Girl skrev:
Hoppas att du kryar på dig snart och att du får fira din
födelsedag hemma...... :)

:tummenupp

Kom hem till slut. Efter en massa timmar av väntan. Inga allvarliga skador; en lätt hjärnskakning och ett knä som fått lite stryk och fick dräneras :3freak

Men jag är nöjd! Kanondag på banan.

Fast nu vet jag, precis som vi pratade om under dagen, att det är dags att sluta när man börjar notera saker vid sidan av banan. Det var det som hände, sen antar jag att jag bromsade ur mig på första högern efter hårnålen.
Minns inte särskilt mycket annat än att jag försökte resa hojen upp och sen befann mig på sjukstugan :näsblod

Så fort klockan blivit 9-10 ska jag slå Jan E. en signal och tacka för hjälpen...

Last edited:
xyx skrev:
:tummenupp

Kom hem till slut. Efter en massa timmar av väntan. Inga allvarliga skador; en lätt hjärnskakning och ett knä som fått lite stryk och fick dräneras :3freak

Men jag är nöjd! Kanondag på banan.

Fast nu vet jag, precis som vi pratade om under dagen, att det är dags att sluta när man börjar notera saker vid sidan av banan. Det var det som hände, sen antar jag att jag bromsade ur mig på första högern efter hårnålen.
Minns inte särskilt mycket annat än att jag försökte resa hojen upp och sen befann mig på sjukstugan :näsblod

Så fort klockan blivit 9-10 ska jag slå Jan E. en signal och tacka för hjälpen...

Bra att allt gick bra, kom strax efter och såg mest ett långt spår långt ut i gräset. Lite ruskigt att du kunde köra hojen själv till depå för att sedan kollapsa en bra stund senare, kunde ju gått riktigt illa om kollaps kommit på vägen in... (eller än värre, på väg hem).

Såg också folk vid sidan på sista runda, då fick det vara för min del (slog av helt och touringkörde sista varven). Börjar lära mig nya hojen och känner att jag nu faktiskt är snabbare med den än gamla touringmoppen (så var det inte senast på Sturup)

Nåja, hojen såg i vilket fall ut att vara i förvånansvärt bra skick, "bara" en fotpinne att byta...

Kung Otto skrev:
inget regn,varmt som fan.De går snabbare o snabbare 1.14.2.Tack till sydsk.....för som vanligt för en bra bandag.
Fy fan va de regnar nu

Jag lyckades oxå med 1.14.2!! Efter att ha kört 15-tider utan att komma ner under 15, så sa Per G till mig att sluta åka hoj och köra istället. Så av ren rädsla körde jag flera 14 tider nästa pass :) Tack Per G!

Det var kanonväder, skönt att det inte regnade som det gjorde i lördags, då vi oxå körde på Knudan med danskarna. Men då fick jag ju prövat regndäck för första gången! Och det var skitkul! Höll mig på hjulen, trots ett otäckt bakhjulssläpp som resulterade i slängd-ur-sadeln-men-höll-mig-kvar-tack-och-lov-session när det fick fäste igen. Puh!

Tack Sydskånes för en kul dag, förlåt för missförståndet kring infot vi skulle ge till de andra i vit grupp. Men det gick ju bra iaf. :rodnar

roligt att ni hade tur med vädret hade varit sämre om det hade varit som idag :tummenupp ni får finslipa tiderna lite :hihi lite höga :banana

O

Tror bestämt att någon hade parkerat hojen olämpligt i Asmundtorps rundelen :va

Och fick prata med dom blå :huvet

Och inte kunde han hälsa heller fast man vinka för fult när man körde förbi med bilen :banana

stiffmaster skrev:
roligt att ni hade tur med vädret hade varit sämre om det hade varit som idag :tummenupp ni får finslipa tiderna lite :hihi lite höga :banana

Alla kan väl inte vara lika snabb som du (???) Vi ses på banan nästa år, så du får visa hur man ska köra, eller?! :)

Jag är nöjd med mina tider, med tanke på hur lite jag kört bana och hoj.*blåbär*

Busfrö skrev:
Tror bestämt att någon hade parkerat hojen olämpligt i Asmundtorps rundelen :va

Och fick prata med dom blå :huvet

Och inte kunde han hälsa heller fast man vinka för fult när man körde förbi med bilen :banana

Ja det var inget roligt, på väg till Knutstorp blev min flickvän påkörd av en bil
som körde in i sidan på henne i rondellen. Ambulans till akuten i Lund och
röntgen, som tur var inga brutna ben eller inre skador, men rejält mörbultad.

Fick stanna kvar och förklara för polisen hur det hela hade gått till, tyvärr
kommer troligen bilföraren undan med 600 spänn i böter för att brutit mot
väjningsplikten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...