Knutstorp 22/5

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Finns det fler här som är bokade för kurs den 22/5 på knutstorp? Kanske nån inruktör som kan beskriva lite mer exakt va som kommer att hända på banan. Hur "långsamt" kommer det att gå (steg 1 ingen erfarenhet av bankörning eller tidigare kurser)?

Jag tror det kommer att ge mig väldigt mycket, jag har väldigt höga förväntningar på kursen. Speciellt efter min olycka i höstas då jag tror jag kommer att fega rätt rejält nu när man ska ut på vägarna med hojen igen....
 
Last edited:
http://www.svmc.se/php/kurser/


http://www.smcskane.com/

Kolla dom länkarna.

Mkt nöje, så ses vi där den 22:e! :tummenupp


Och till trådskaparen så tar vi det i lugnt tempo & är ungefär en instruktör på 4-5 pers så blir väldigt individuellt anpassat ut efter var & ens förutsättningar.
Jag har själv kört omkull ordentligt en gång (EJ på bana) för nåt år sen. Tack vare BKK vågade jag börja köra hoj igen, & nu helt plötsligt är jag snart utbildad instruktör!
Så snacka om att jag talar av egna erfarenheter. :)
 
Last edited:
VAR ANMÄLER MAN SIG TILL DETTA!!!!!!!!
tACKAR FÖR SNABBT SVAR!!!!!!:tummenupp


http://www.svmc.se/php/kurser/

Klicka på BKK respektive Sporthojskurs under SMC-School, i rutan till vänster.

Det finns en risk att en del kurser på Knutstorp är fullsatta redan..

Kolla som sagt både på fliken BKK och Sporthojskurs. Kolla in sporthojskurserna på Anderstorp och Falkenberg, vilka kanske ligger närmast dig!!

Kurser arrangeras som du kommer att se på, i princip, samtliga Sveriges banor :yoparty

Välj den som passar dig bäst !

Välkommen !

/ Micke

Edit; Det var då märkligt att man aldrig ska hinna först :tungan
 
Last edited:
Mors!
Om du går in på http://www.smcskane.com och sedan vidare in under Kurser och Kursbeskrivning så är de våra kurser väl beskrivna där. All info om vad som kommer att hända på banan hittar du där.

När det kommer till hastigheten så har vi 4 olika grupper Grön, Gul, Blå och Röd i dessa är hastigheten ökande. Utgångshastigheten i den gröna gruppen är lugn och stillsam, hastigheten kommer att öka under dagen allt eftersom instruktörerna ser att kursdeltagarna är redo. När du anmält dig kommer du att bli placerad i någon utav dessa grupper beroende på din erfarenhet utav bankörning mm.
Skulle det vara så att du skulle bli placerad i en grupp som inte passar dig så kommer det inte finnas några hinder att byta grupp under de första passen. Vi vill ju att alla skall trivas och känna sig säkra och trygga samtidigt som vi har kanonkul.

Hoppas du fick svar på dina frågor och att vi ses den 22/5!

//Tony Johansson, Instruktör BKK Skåne
 
om man tar semester denna dagen & bara dyker upp


hur stor är chansen att man kan få ta över en plats, då kanske någon inte dyker upp ? självklart betalar jag för platsen
 
Last edited:
Frågor och svar

För att få bäst svar på frågor ang. kurserna är bästa tipset att gå in på http://www.smcskane.com och BKK / Kontakt där väljer ni i dropdown-menyn det alternativ som passar bäst sedan är det bara till att knacka in frågan. Systemet kommer att skicka den till den som är bäst på att svara på just din fråga.

Men för att försöka svara på din fråga så är det ovanligt att någon bara låter bli att dyka upp på kurserna, men man vet ju inte någon kan ju bli sjuk. Dumt att "lova" något...

//Tony Johansson, Instruktör BKK Skåne
 
Finns fortfarande lediga platser den 22:e på Knutstorp...
Gå in och boka er nu :tummenupp
 
Fullt?

Finns fortfarande lediga platser den 22:e på Knutstorp...
Gå in och boka er nu :tummenupp

Nja den 22:e är nog full men den 2/5 har lediga platser :tummenupp

Det var en customdag innan men är nu öppen för alla:)

Customåkarna vill tydligen inte utbilda sig :confused:
 
Fan va jag ser framemot kursen nästa vecka, hoppas bara det bli toppen väder också ;)
Något man bör tänka på att ha med sig? mer än glatt humör, mc och utrustningen förstås
 
Byta däck vid halvslitna däck står det på hemsidan, vad räknas som halvslitna däck?
 
Byta däck vid halvslitna däck står det på hemsidan, vad räknas som halvslitna däck?

Jag är BKK aspirant hos SMC-Skåne grön grupp.

Oftast när man kör på gata kommer man ha ett däck som slits mer i mitten än på sidorna. Effekten blir att den plattas till i mitten. Sätter man handflatan över däcket och så att säga smeker den sida till sida kommer man känna att däcket fått kanter. Vid kurvor där man lutar hojen och där man kommer över dessa kanter kommer man känna att helt plötsligt ändrar hojen beteende, dvs lutningen ändras beroende från vilket håll lutningen kommer från.

Har man en stor kant kan man råka ut för att inte tillåtas köra p.g.a dessa lömska beteenden däcken kan ge.

Ett slitet däck som fortfarande är lagligt på gata (mer en 1 mm på det mest slitna området) kan mycket snabbt slitas ner p.g.a. att däcket får jobba mer vid en bankörning.

Av ovanstående två nämnda fall rekommenderar vi att byta till ett fräscht däck.

Väl mött på en BKK-kurs!

Något man bör tänka på att ha med sig? mer än glatt humör, mc och utrustningen förstås

Ett öppet sinne så ska nog allt gå bra :)

Blir det soligt och varmt kan det vara bra att ha en keps med sig för vi blir ute hela dagen. Om du inte har någonting under stället kan du ta med dig en T-shirt att ta på mellan körpassen eftersom man blir svettig och det kan vara bra att kunna åtminstone ta av sig jackan.

Blir det regn så packa ner regnställ för det körs ändå.

Lunch får ni, det ingår i priset. Likaså vatten och frukt.
 
Last edited:
Oki men då får jag gå ner och känna på mitt däck, är mest framdäcket jag oroade mig för. Backdäcket är relativt nytt och burnfritt änsålänge ;)
Men jag har lite mer är 3mm kvar på framdäcket så återstår att se om det är runt, men det tror jag för kör inte så mycket "raktfram körning"


ang. kläderna så kör jag med helställ och äger inget regnställ till det men lite regn har fan ingen dött av ;)
Får se om jag tar allväderstället istället om vädret verkar osäkert. Tvekar dock på detta för det är ju min födelsedag och då SKA det vara sol, det har jag bestämt :tummenupp

Men då ses vi på torsdag.

Det var samling och besiktning vid 07:00 eller? har förlagt mitt papper nånstanns på skrivbordet bland alla räkningar :huvet

Jag är BKK aspirant hos SMC-Skåne grön grupp.

Oftast när man kör på gata kommer man ha ett däck som slits mer i mitten än på sidorna. Effekten blir att den plattas till i mitten. Sätter man handflatan över däcket och så att säga smeker den sida till sida kommer man känna att däcket fått kanter. Vid kurvor där man lutar hojen och där man kommer över dessa kanter kommer man känna att helt plötsligt ändrar hojen beteende, dvs lutningen ändras beroende från vilket håll lutningen kommer från.

Har man en stor kant kan man råka ut för att inte tillåtas köra p.g.a dessa lömska beteenden däcken kan ge.

Ett slitet däck som fortfarande är lagligt på gata (mer en 1 mm på det mest slitna området) kan mycket snabbt slitas ner p.g.a. att däcket får jobba mer vid en bankörning.

Av ovanstående två nämnda fall rekommenderar vi att byta till ett fräscht däck.

Väl mött på en BKK-kurs!



Ett öppet sinne så ska nog allt gå bra :)

Blir det soligt och varmt kan det vara bra att ha en keps med sig för vi blir ute hela dagen. Om du inte har någonting under stället kan du ta med dig en T-shirt att ta på mellan körpassen eftersom man blir svettig och det kan vara bra att kunna åtminstone ta av sig jackan.

Blir det regn så packa ner regnställ för det körs ändå.

Lunch får ni, det ingår i priset. Likaså vatten och frukt.

halv 8 såg jag nu på hemsidan...
 
Last edited:
hmm det där gjorde ju inte saken lättare :( mitt bakdäck är ju inte supernytt men har nog 2-3mm kvar i mitten, är det ok då? annars är det ju tämligen hög tid att byta nu!

Jag är BKK aspirant hos SMC-Skåne grön grupp.

Oftast när man kör på gata kommer man ha ett däck som slits mer i mitten än på sidorna. Effekten blir att den plattas till i mitten. Sätter man handflatan över däcket och så att säga smeker den sida till sida kommer man känna att däcket fått kanter. Vid kurvor där man lutar hojen och där man kommer över dessa kanter kommer man känna att helt plötsligt ändrar hojen beteende, dvs lutningen ändras beroende från vilket håll lutningen kommer från.

Har man en stor kant kan man råka ut för att inte tillåtas köra p.g.a dessa lömska beteenden däcken kan ge.

Ett slitet däck som fortfarande är lagligt på gata (mer en 1 mm på det mest slitna området) kan mycket snabbt slitas ner p.g.a. att däcket får jobba mer vid en bankörning.
 
Grillning ikväll!!

Några som ska sova i stugorna ikväll på ring knutstorp?? Alla välkomman till stuga nr1 ikväll. Det kan hända att det finns nån liten :öl för den som e sugen...

Annars syns vi i morgon....
 
Ett stort TACK till alla instruktörer som gjorde denna dagen så lärorik och rolig... :tummenupp :tummenupp

Tusen tack och vi lär ses igen vid en annan kursdag :yoparty :yoparty
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top