Vill oxå passa på att skriva om egen prestation.
1a tidsträning:
Regn!
Lugnt och fint, mjukt och rytmiskt som vanligt. Jämna fina varv från 1:21 - 1:24 på samma gamla slitna regndäck som jag har använt i fjor, både i Super B, tre timmar på ERF och tre timmars träning nu i vår. Gamla däck är helt OK om man nu inte tvunget ska pressa.
Gissa om jag blev överraskad när jag såg att jag hade den tredje bästa tiden!
2. tidsträning:
Vått men inget regn.
Min målsättning nu var att sätta en bättre tid och sedan bara cruisa genom passet för att spara däcken som egentligen borde varit utbytta...
1:18 fick jag besked om. OK tänkte jag det räcker. Efter ett pass med konstant gul-flagg var det ingen vits att pressa mer tyckte jag. Lagom runder från 1:20 - 1:22, jag kunde kört så här i tre timmar till...
Jag blev lite överraskad när jag sår att jag föll till en åttånde plats trots att jag förbättrat min tid med två sekunder. När jag nu har sett på de andra förarnas näst bästa tid och jämfört den så har jag den näst bästa "andra tid". Dvs att många av mina konkurenter bara har kört fort i ett varv. Då ökar möjligheten om det fortsätter att regna, till en bra plassering.
Tävlingen:
Torr bana.
Jaha, då får jag väl byta hoj! Det var ju inte så kul nu när jag kört så bra på regn och att ställa om från att köra på 1:18 till att köra tio sekunder fortare per varv, är något nytt för mig. Dessutom hade jag inte ström till däckvärmarna, något som jag tänkte på och märkte de två-tre första varven. Hojen kändes lite styv och kantig, men det gick fort över. Starten fick jag till ganska hyfsat, men jag var medveten om att andra snabbare förare körde bakom mig. Efter några varv kom bla. Stefan Abrahamsson fräsande förbi mig på rakan, men jag bromsade förbi mig på innern innan första högern. Sedan körde han om mig igen och försvann. (Det kan nämnas att Abrahamsom var den sista som varvade mig på SM i fjor, därför ekstra kul att bromsfighta med Malmö-grabben)
I början var det en del trafik runt mig, men jag blev omkörd och fick en egen lucka som jag hittade rytmen i. Körde om tre fyra gånger och varvade en
snubbe - det har aldrig hänt tidigare!
Jag slutade som 13e det är en bra öppning och jag har tagit poäng för första gången i mitt liv - hurra! Tyvärr nådde jag inte min målsättning att komma under 1:09 men allt i allt har det varit en händelserik dag. 12 förare hade bättre varvtider än jag, resten hade sämre. 13e plats betyder att det var 12 andra hojar som är bättre trimmade än min standard GSX-R 600 från nittiotalet!
Hälsningar
Kristian Salö
NR 10[/QUOTE]