Knutstorp 11/5

• Thread starter Thread starter GT
  • Start date Start date
Jaha, såhär dagen efter - vad säger man? Tja.. FY FAN VAD JAG ÄR TRÖTT. Sitter på jobbet. Den där övertiden en lördag 06-14 kändes helt plötsligt inte lika rolig. Men di goe måste in! :död

Knutstorp igår. Jag hoppade ner från vit grupp efter första passet pga av följande.
Helt nya Dunlup Sportsmart. MIT DEN ZILIKONE kvar. I blött. Lagom intressant. Särskillt när förarmötet på morgonen var enligt följande:
Instruktör - Vilka kör med däckvärmare och regndäck nu när det är blött?
Alla i gedigen kör - Jaaaaaaaaag.
Marcus - Njaa.. jag har nya däck, liksom, och knappast regndäck. :3freak
Instruktör - Ja det är ju gött, då blir det bombasatan. Behöver vi uppvärmingsvarven tycker ni?
Alla i gedigen kör - Neeeeeeeeeej..
Marcus - Ja, det är ett trevligt initiativ. *blyg* :3freak
Instruktör - Ja, då bombar vi direkt och kör utav bara helvete typ.

Haha, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men första passet ut på mina sportsmart i blött, och det gick faktiskt förvånansvärt bra. Det gick inte fort, men jag höll på mig på hjulen och körde om en med regndäck (FUCKYEAH)! :yoparty

Hoppade ner till röd och körde andra passet där, lyckades klämma till med 1.11.50 medan det fortfarnde var lite halvblött och fick en örfil av Barris för att jag "är dum i huvudet som bombar så när det är blött".. HÅLL KÄFTEN GUBBE! Kan man ska man! :peta

Tredje passet blev det en 1.09.33-tid. Gött, förbättrat mig 6 tior sedan förra gången på Knudan. Men sen gick det segt. Ja jävlar vad segt det gick. Barris satte tid efter tid och jag gick bara tillbaka i processen. :gråta

Men så kom sista passet. Fick några varv innan det blev rödflagg. Kollade laptimern. 1.08.82 - GÖTT! Men det finns fler varv att köra. IN MED SKAMKÄRRAN VBK. :smasha För fan, vi har tider att sätta! skriker jag och barris till vår alldeles för bleke depåchef.

När han ger tecken för att det är grönt har jag och barris samma tanke i huvudet. Varma däck fortfarande, bara ut och bomba satan, det är inte många varv kvar så gör något bra av det. Bägge två far ut ur depån som två projektiler och går runt banan. Och jag tyckte det gick bromsa sent innan, men nu när jag fick på Carbon Lorraine beläggen på hojen är det bara löjligt. Det är skadat. Jag vågar inte ens tänka på hur fan riktiga race-belägg biter i skivjäveln. I alla fall, kommer in och är helt slut. Huvudet är bara mos och hela kroppen värker från dagens akrobatik på hojen. Kollar laptimer.. KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKEEEEEEEEEN.

Då har jag inte startat helvetet. Men vänta! Jag hade ju 2 laptimers! :banana Och mycket riktigt har den andra reagerat och noterat en blygsam 1.08.48 som man faktiskt får säga att jag är mycket nöjd med. :kär

Tackar alla för en toppendag, som vanligt lika trevligt med alla RoH:are.

Dagens plus går till Barris glädjeryck när han satte sin 1.10.03 som han sedan dumpade ner till 1.09.72 (minns inte exakt). Och inte att förglömma danskjäveln som vurpade på rakan.

När hoj och förare kommer in till hans tält och det kommer folk för att kolla på hans vrak (ja, för det var fan ta mig något av det värsta jag sett) och fäller kommentarer som "Du, det där blåset klarar inte dB-kraven" tar han det med en klackspark och skrattar. STRONGT GJORT. Efter att ha smakat asfalt i sisådär 100 meter och hojen tackat för sig. :klappar

Dagens minus är ju självklart att hans hoj fick så mycket stryk. Och att Ripster vurpa. Tack gode gud på rätt sida.

Häftigaste upplevelse från gårdagen? Kommer under MICRO-bron, i blött, på första passet och hamnar lite långt ut från curbsen (ca 1 meter) och blir omkörd på insidan. Det var fräckt. ;) :skrämd

Vi ses i vit nästa gång! :D

Last edited:
Grym dag! Slutade på 1:10:3, fett nöjd, andra gången på sportis bara :banana

Enligt GT är jag ju en surgubbe. Så lite söttma kan ju inte vara helt fel då ;-)

Och vart tog du vägen igår ? :O

lite skrapmärke på kåpan å en blinkers om lossna ( bara till att koppla å trycka fast igen :D)
som simon skrev.. atb du av?

skönt att det inte blev värre, då är den inkörd á la ripster nu ju :D

nä det var så osäkert med hur vädret skulle bli, dessutom hade vi 10 års reunion med gymnasieklassen så hade oavsett bara kunnat köra till 12.
Dessutom ganska sliten så kände att jag ej hade den där koncentrationen man bör ha en bandag så det fick va så.
Surt men får se framemot den 13 juli då jag är bokad nästa gång :tummenupp

Dessutom kör jag ju kawa så den har lite missljud jag måste kolla upp ordentligt innan jag drar ut den på vägarna/banan igen

Back