Knudan + Våler Robert Gull

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Många
Lite sena....

20/8 -06 SO Våler

Det var en helt ny bana för mig. På torsdags kvällen gick jag och pappa ett varv på banan. Det verkade vara en snabb bana vilket jag gillar :D. På fredagen var det torrt och väldigt roligt att köra. Jag var snabbast av dem som körde med transpondrar. På lördagen var det också torrt. Jag kvalade i pole position med 0,4 sekunder bak till 2:an. På första kvalet var fjädringen fram för mjuk så innan det andra kvalet fyllde vi på med lite olja så den vart bättre. Jag körde med samma däck som jag körde med på alla 3 fredagsträningar trots det fick jag pole. På söndagen när jag vaknade vart jag besviken. Jag hörde hur regnet smattrade ner på bussens tak :(. det vart regn race. Jag startade alltså i pole på ytterspår. Alla var stenhårda in i böj så jag var ganska långt bak. Jag gillar ju inte att köra på regn men denna gång så var det roligt för det kändes bra. Jag gick i mål på en 7:e plats tätt intill 6:an. Det var ett mycket bra arrangemang och dem höll tiderna bra.

// Robban

12/8 -06 SM Knutstorp

Allt började ganska så bra. Det var regn och som dem flesta vet så är jag inte speciellt bra på att köra på regn. Men på det första tidskvalet så var det upptorkande alltså blött på vissa delar av banan. På det andra tidskvalet så var det helt blött så jag satte min bästa tid på första kvalet, jag kvalade 4:a. När söndagen kom var det regn på warm-up men precis innan det var dags för mitt race så började det torka upp. Alltså när supermoto körde. Som alla vet så kör supermoto på ett grusparti så dem drog ut massor med lera på banan så det gick inte att köra. Då kom tävlingsledningen på den brilljanta idén att spola banan där det var lerigt. Alla 125:åkarna vart sura för det går ju inte att köra på helt torra partier med regndäck å inte heller med slicks på blött så vad gör dem?? Jo dem tar å spolar banan sedan väntar dem tills det torkar upp. Under den tiden det håller på att torka så bestämmer 125:åkarna sig för att inte köra. Men precis innan start så säger tävlingledningen att det är helt torrt på banan och ingen lera/damm så vissa åker ut. Då vart jag också tvungen att åka ut. Vi fick 3 st warm-up lap. Efter ett varv åkte jag in till depån efter många släpp och frågade varför dem säger det inte är nån lera men då nekar dem och säger att det inte är nån lera. Jag åkte ut igen. Starten gick, jag körde för första gången på torrt med nya hojjen. Fjädringen var lite för mjuk men jag hängde på Thomas (dansken) i början av racet. Men mot slutet tappade jag honom. Jag gick i mål på en 2:a plats.(inte helt nöjd) Jag tycker inte att det var roligt att köra trots min bästa placering var det de tråkigaste och faligaste race jag kört. Av mig får ring knutstorp inga komplimanger.

// Robban

Back