Knudan inregnad !

Kan va lärorikt att köra i lite regn annars:tummenupp

Kanske inte om man har slicks:gnissla

Men arrangören ställde väl inte in körningen.

Nyttigt? Ja jag vet men INTE SKOJ !
Nej den ställdes inte in .
Enda glädjen är att Sydskånes Emse behöver pengarna ...

Vilken jävla taskig inställning!
Ska arrangören lova fint väder?
Du hade chansen att köra i regn, utan älgar, grus, brunnslock, möten mm
Om du surade o inte tog chansen så skyll dig själv!

Edit: Och ja! Det hade varit nyttigt!!!

Last edited:

Nej jag skyller inte på Emse och jag vet vad som gäller .
Jag behöver bara få ut min FRUSTRATION !!

Tråkigt med regn. Givetvis inte de roligaste förutsättningarna. Men man försöker hålla ett leende på läpparna ändå och se det positiva. Sällskapet brukar det inte vara något fel på och även om det inte är roligt att åka runt på banan och försöka hålla sig på hjulen så är det lärorikt. I efterhand har man något att minnas.

Tråkigt med regn. Givetvis inte de roligaste förutsättningarna. Men man försöker hålla ett leende på läpparna ändå och se det positiva. Sällskapet brukar det inte vara något fel på och även om det inte är roligt att åka runt på banan och försöka hålla sig på hjulen så är det lärorikt. I efterhand har man något att minnas.

Sant . Om någon dag när det här lagt sig så kommer jag att boka ny tid .
På något sätt är det vanebildande och sjukt skoj , framför allt utan regn :-)

Nej jag skyller inte på Emse och jag vet vad som gäller .
Jag behöver bara få ut min FRUSTRATION !!

Sorry men det verkade mest som gnälll och att du just INTE gjorde nåt bra av det. Köra bana i regn är grymt lärorikt sålänge man inte är en köra-enbart-i-fint-väder-korvmoj-posör.
Det kommer att regna o va blött även utanför banan.

Tycker inte att ditt inlägg är rättvist mot TS.
Du antar något som TS inte har skrivit eller antydigt, och så kastar du skit på honom för det...dålig stil!

Tycker inte att ditt inlägg är rättvist mot TS.
Du antar något som TS inte har skrivit eller antydigt, och så kastar du skit på honom för det...dålig stil!
Vad är det jag antar?
Jag tycker det är kass att se regn som värsta saken i världen när det faktiskt är ganska nyttigt för ens fortbildande inom mc-körning.
När kan man, som jag skrev, köra i regn under mer kontrollerade former än på en bankörning?

Sånt är det, har ju varit toppenväder senaste månaden så nån gång dyker vätan upp..

Ducati tål inte regn, eller väta för den delen så jag förstår helt TS problematik. :)

Vad är det jag antar?
Jag tycker det är kass att se regn som värsta saken i världen när det faktiskt är ganska nyttigt för ens fortbildande inom mc-körning.
När kan man, som jag skrev, köra i regn under mer kontrollerade former än på en bankörning?

Om man räknar med att bomba bana så är regn det värsta som kan hända. Han skiter nog fullständigt i den s.k. fortbildningen. Det är väldigt PK att säga att köra i regn är såååå bra att lära sig, why? De flesta klarar sig fint att puttra runt om man skulle ha otur att hamna i en regnskur. Jag hade precis som honom blivit sjukt besviken om jag inte hade kunnat utnyttja banan som tänkt. Låt honom spy galla över vädret, han klagar inte på arrangören..

Vad är taskig inställning? Att det INTE är skoj med regn? Han skrev ju att det var nyttigt, men INTE skoj. Det har väl aldrig varit roligt med regn?
Och jag såg inte att han kritiserade arrangören?

Tycker nog din inställning är minst lika jävla taskig.

Ha, ha, ha! Kul Ricco! :-D

Man blir dock förvånad över hur mycket grepp det finns med regndäck (i regn förståss). Men alla har inte de förutsättningarna. Å andra sidan kräver ju regndäck inte en massa andra prylar till skillnad från slicks/tävlingsdäck för torrt som kräver däckvärmare, depåstöd och ström. Så rent ekonomiskt är det alltså billigare att åka på regndäck än slicks! ;-)

Vad är taskig inställning? Att det INTE är skoj med regn? Han skrev ju att det var nyttigt, men INTE skoj. Det har väl aldrig varit roligt med regn?
Och jag såg inte att han kritiserade arrangören?

Tycker nog din inställning är minst lika jävla taskig.

Var hittar du att TS skriver att det är nyttigt?

Om man räknar med att bomba bana så är regn det värsta som kan hända. Han skiter nog fullständigt i den s.k. fortbildningen. Det är väldigt PK att säga att köra i regn är såååå bra att lära sig, why? De flesta klarar sig fint att puttra runt om man skulle ha otur att hamna i en regnskur. Jag hade precis som honom blivit sjukt besviken om jag inte hade kunnat utnyttja banan som tänkt. Låt honom spy galla över vädret, han klagar inte på arrangören..

Visst, PUTTRA du dig genom en regndag på en mc-semester så kan ju de som fått lite regnvana KÖRA den dagen...

Last edited:
Var hittar du att TS skriver att det är nyttigt?

"Nyttigt? Ja jag vet men INTE SKOJ !
Enda glädjen är att Sydskånes Emse behöver pengarna"

Du kommenterade själv i inlägget efter att han hade en jävla taskig inställning.

Jag kör i princip året runt, i alla väder, men håller med TS till 100%

"Nyttigt? Ja jag vet men INTE SKOJ !
Enda glädjen är att Sydskånes Emse behöver pengarna"
Jag tolkar nog frågetecknet efter "nyttigt" annorlunda då.

Ber om ursäkt till TS - Milleducce, det var onödigt hårt skrivet av mig.

Vidhåller dock att regnkörnning är riktigt nyttigt och att det inte finns nån bättre plats att öva än på bana, med instruktörer dessutom.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT