Knox Handroid

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Läste en recension om dessa i Bike. Någon som har eller har haft dessa handskar? Hur är dom att ha o åka med om det regnar eller är lite kyligt? Några andra motsvarande handskar ni rekommenderar som är bättre om det regnar eller är lite kallt?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Grymma handskar om dom används till vad dom är tänkta för, För långdistans touring i regnväder finns det säkert bättre lämpade handskar för halva priset.

Kör själv knox och det enda jag har att klaga på är att jag får förhårdnader i händerna men det hade jag fått oavsett vilket märke jag haft på handskarna...
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag förstår, tack för tipsen! :Bugar
Vad har ni för några som ni rekommenderar som både är säkra och lite varmare/vattentåliga? Knox har ju även sin Zero handske som är gjort lite mer för om det regnar och är lite kallt, jag har iofs bara tänkt köra under sommaren så någon vinterhandske behöver jag kanske inte :va
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kör med ett par Handroid. Jag är väldigt nöjd, med reservation för att jag inte har kraschtestat dem. Jag tycker speciellt mycket om deras Boa-system för att stänga till handskkragen. Det fungerar mycket bättre än att stå och fippla med en kardborreflärp.

Jag håller dock med Sandfållan. De är riktigt bra till det de är gjorda för. De är dock inte mitt förstahandsval vid längre resor med risk för regn eller kyla. Det enda skydd du får från vädret är plastdetaljerna på handryggen och de varken håller dig torr eller varm.
 

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW och Ducati
Har både Handroid och Zero, kanonhandskar med bra kvalité. 4e säsongen tror jag med Handroid och syns knappt dom är använda med ca 1200 mil/år. Zero är också riktigt bra när det regnar och är kallt.

Kraschat har jag inte gjort men, sett dom som gjort det med dom, skydden över handlederna har antagligen skyddat från handleds/armbrott.

Dyra men klart värda det, har fler märkeshandskar som är i mitt tycke rena skiten i jämförelse, bl.a alpinestars och berik.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har Knox Biomech och de är helperforerad mellan fingrarna. Jätteskönt när det är sommar. Köra på vår/höst är svalt! Under 10grader är inte att rekommendera.
Jag är mycket nöjd med mina. Bra sydda och gick fint att ta emot sig själv med när jag drog i backen förra året.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har både Handroid och Zero, kanonhandskar med bra kvalité. 4e säsongen tror jag med Handroid och syns knappt dom är använda med ca 1200 mil/år. Zero är också riktigt bra när det regnar och är kallt.

Kraschat har jag inte gjort men, sett dom som gjort det med dom, skydden över handlederna har antagligen skyddat från handleds/armbrott.

Dyra men klart värda det, har fler märkeshandskar som är i mitt tycke rena skiten i jämförelse, bl.a alpinestars och berik.

Kör du mycket bana då eller använder du Handroid även för touringkörning tex? Eller är Zero ett bättre alternativ att köra på om man INTE har tänkt köra speciellt mycket bana utan mest glida runt på vägarna runtom i landet? Jag har tänkt köra under vår/sommar/tidig höst, alltså ingen året-runt körning eller körning till o från jobbet osv.
Jag är lite kluven för jag vill ha så säkert som möjligt men jag vill samtidigt inte bli genomfrusen och genomblöt om händerna om det skulle komma en regnskur eller vara lite kyligt..
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har både Handroid och Zero, kanonhandskar med bra kvalité. 4e säsongen tror jag med Handroid och syns knappt dom är använda med ca 1200 mil/år. Zero är också riktigt bra när det regnar och är kallt.

Kraschat har jag inte gjort men, sett dom som gjort det med dom, skydden över handlederna har antagligen skyddat från handleds/armbrott.

Dyra men klart värda det, har fler märkeshandskar som är i mitt tycke rena skiten i jämförelse, bl.a alpinestars och berik.

Kör du mycket bana då eller använder du Handroid även för touringkörning tex? Eller är Zero ett bättre alternativ att köra på om man INTE har tänkt köra speciellt mycket bana utan mest glida runt på vägarna runtom i landet? Jag har tänkt köra under vår/sommar/tidig höst, alltså ingen året-runt körning eller körning till o från jobbet osv.
Jag är lite kluven för jag vill ha så säkert som möjligt men jag vill samtidigt inte bli genomfrusen och genomblöt om händerna om det skulle komma en regnskur eller vara lite kyligt..
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Skönaste och troligtvis säkraste handskarna. Punkt. Slits lite fort kanske, men det är ingen sparsam hobby vi sysslar med. Som tidigare postare påpekat inget att ha när det är kallt, förutsatt att du inte har värmehandtag, då funkar det ypperligt. Torkar lika snabbt som dom blir blöta. Akta den vita spoliern på ovansidan, den sitter riktigt dåligt, kommer att ramla av titt som tätt och till slut gå av. Går säkert att få ny på garanti, inget jag brytt mig om.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Lutar åt att det blir ett på Knox Zero för mig då jag inte kommer köra så mycket bana utan kommer köra mer ute på vägarna o då vill man ju inte frysa nävarna av sig om det blir lite kallt eller börjar regna.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
... Akta den vita spoliern på ovansidan, den sitter riktigt dåligt, kommer att ramla av titt som tätt och till slut gå av. Går säkert att få ny på garanti, inget jag brytt mig om.

En liten droppe superlim vid varje fästpunkt fixar det problemet. :tummenupp
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har kikat runt lite nu om vad folk tipsar om för bra handskar, har hittat tre stycken som kommer upp ofta:

Knox Handroid

Alpinestars Gp PRO

Dainese Full Metal pro

Vad jag förstår så är ingen av dessa handskar bra mot väder och vind utan rena Racehandskar, finns det några handskar som är lika säkra som dessa men som har lite mer väder och vindmotstånd? Tänker inte på vinterhandskar men vår/sommar/höst handskar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inget problem alls med mina handroid, kör med dem hela tiden, förutom i regn. Tar jag långturer så har jag ändå med mig packväskor och har således både regnställ och regnhandskar medpackat. Allt under 30 mil är korta turer, och lite väta är ingen större fara. Kör ändå i ett ställ som inte är vattentätt, så blöt blir jag oavsett på småturerna om det börjar regna.
Jag har inte haft några problem alls med kyla med mina handroid, men jag är varmblodig. Kör jag med fodrade, vattentäta touringhandskar i vackert väder svettas jag något kopiöst om händerna, så de är ändå inte torra. XD
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Snor tråden lite:

En fråga till er som kraschat med Handroid handsken; Har läst om folk som säger att den lilla plastbiten på ovansidan, som skall skicka ned luft i handsken för ventilation, kan fungera som en effektiv fingerkap vid marksyning. En kille som skriver på amerikanska forum att den skar av toppen av ett av hans fingrar. Tror ni det finns risk för detta?

Hur är ventilationen i dem? Tillräcklig på heta bandagar?

Orsaken till frågan är att jag har provat dessa och är väldigt sugen på ett köp då de kändes jävligt bra och är sjukt snygga.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ntligen-vara&p=5730518&viewfull=1#post5730518

Snor tråden lite:

En fråga till er som kraschat med Handroid handsken; Har läst om folk som säger att den lilla plastbiten på ovansidan, som skall skicka ned luft i handsken för ventilation, kan fungera som en effektiv fingerkap vid marksyning. En kille som skriver på amerikanska forum att den skar av toppen av ett av hans fingrar. Tror ni det finns risk för detta?

Hur är ventilationen i dem? Tillräcklig på heta bandagar?

Orsaken till frågan är att jag har provat dessa och är väldigt sugen på ett köp då de kändes jävligt bra och är sjukt snygga.
 

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW och Ducati
Jag har använt mina Handroid både på bana och normal landsvägsåkning, funkar kanon med bra känsla sålänge det inte blir kallt eller blött. Iofs torkar dom riktigt snabbt om dom blir blöta.

Helt rätt som flera säger, den vita plastbiten limmas direkt, min har suttit kvar hela tiden.

Kapad fingertopp låter ju inte bra men tror det ska vara maximal otur.

Zero funkar kanon i allt förutom när det är varmt, man blir sjöblöt om fingrarna direkt.
 
Last edited:

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
HELD PHANTOM är att rekommendera.. Har kört det mesta och de är bäst enligt mej..

Funkar bra på väg o bana . passformen är kanon, och funkar bra..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top