Knix-kurs på Tuvängen Lördag 2010-08-21

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
2010-08-21 körs en Knix-kurs som vanligt på Tuvängens gokartbana!

Det är "dropin" till inskrivningen som öppnar ca kl. 08:00 och det kan vara bra att vara på plats i god tid innan om man säkert vill få plats i en speciell tempogrupp eller om man skall gå introduktionen för Knixkurser som är obligatoriskt minst en gång per år.
Man förlorar ingen kurs eller bandtid om man går introduktionen.

Grindarna till banan/området öppnas ca kl. 07:00, ibland är det deltagare på plats redan då.

Vi kör på banan mellan 09.00 och 13.00.

Deltagaravgiften på Tuvängen, Rörken och Järfälla är i år:

· 200 kr för medlem i SMC
· 300 kr för övriga

I år är det ingen föranmälan.

Glöm ej att ta med medlemskort och körkort!
(vi får inte släppa in förare på banan utan fysiskt körkort)

Mer information om Tuvängen finns här http://tuvangen.smcstockholm.se/

Vägbeskrivning till Tuvängen finns under länken ovan. Vill man titta på en karta är Glasbergakrog ett bra ställe att sikta på, se karta: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Glasbergakrog
(välj flygfoto och zooma in = se gokartbanan)

Skyltningen är lite osäker, men från asfalten/Bergaholmsvägen tar man av österut på en grusväg som går genom ett par "viltstängelsgrindar" för att komma till banan.

Efter grindarna tar man första vägensnutten till höger upp till en parkering, där parkerar man tills man blivit inskriven och fått motorcykeln besiktigad.

Vid frågor kan man e-posta till tuvisgruppen@smcstockholm.se.

Välkomna!
/Tuvisgruppen

när bör man vara där för att få plats i röd grp?

Det är en rätt svår fråga att svara på eftersom det hela beror lite på vad det är
för väder osv just den dagen. Röd grupp brukar generellt fyllas sist så en viss
sovmorgon mot dom andra kan du ta men om du vill vara säker så är det upp i
svinottan som gäller. Det brukar vara folk där redan när grindarna öppnas så...

Någon vecka nu sedan jag var till Tuvängen så någon som har varit dit på senaste
tiden kan kanske fylla i med en mer exakt tidsuppskattning.

Jag var där i lördags strax före sju och då var det redan 5 pers där, sen fyllde det på i bra fart.

Någon vecka nu sedan jag var till Tuvängen så någon som har varit dit på senaste
tiden kan kanske fylla i med en mer exakt tidsuppskattning.

Man måste ju upp helt omänskliga tider oavsett grupp, så det är väl lika bra att vara där vid 7-rycket ändå.

I Lördags var jag där ca 07:15, fick sista västen i blå.

(men ja, generellt sätt så kan man nog vara där lite senare om man ska köra röd.. men det kan ju bli så att folk som inte får plats i blå kör röd istället)

Får se, är sugen på att testa gocartbana... men om det visar sig att jag är snabbare än snabbast i grön grupp finns det då möjlighet att hoppa upp lite i fartgrupperna redan under dagen då?
Har inte kört gocartbana men däremot varit på Gelleråsen 4ggr i år och håller ett högt medeltempo...

Får se, är sugen på att testa gocartbana... men om det visar sig att jag är snabbare än snabbast i grön grupp finns det då möjlighet att hoppa upp lite i fartgrupperna redan under dagen då?
Har inte kört gocartbana men däremot varit på Gelleråsen 4ggr i år och håller ett högt medeltempo...

Tycker oxå att det där är lite dumt att man "måste" köra grön först..

Visst, det är bra då det kommer folk som tror att de är snabba utan att vara det.. men för andra så blir grön så lugn så att man tycker att hela grejen suger och åker hem..

Däremot har jag varit med om att folk har fått köra annat än grön när de sagt till vid inskrivningen att de kört t ex storbana med smc (som jag vet att du har)..

Åk dit och testa! Det är skitkul! och fungerar lite som abstinensstillare till nästa storbanedag.

Tycker oxå att det där är lite dumt att man "måste" köra grön först..

Visst, det är bra då det kommer folk som tror att de är snabba utan att vara det.. men för andra så blir grön så lugn så att man tycker att hela grejen suger och åker hem..

Däremot har jag varit med om att folk har fått köra annat än grön när de sagt till vid inskrivningen att de kört t ex storbana med smc (som jag vet att du har)..

Åk dit och testa! Det är skitkul! och fungerar lite som abstinensstillare till nästa storbanedag.

Körde vi kanske samma grupp på Gåsen 7-8/8? :)

Abstinensstillare till nästa säsong får det bli för mig... hojåkat har dragit iväg lite väl mycket ekonomiskt den här sommaren. :gnissla

Tjoho! tur att man är ledig på lördag! ...Och angående att gå upp tidigt, en anledning att inte sova bort hela dan:-)

Körde vi kanske samma grupp på Gåsen 7-8/8? :)

Abstinensstillare till nästa säsong får det bli för mig... hojåkat har dragit iväg lite väl mycket ekonomiskt den här sommaren. :gnissla

Japp det gjorde vi..

Hehe, samma här,, var ner en vända till till gåsen på Onsdagen veckan efter att vi var där oxå.. Ska försöka klämma in nån storbana till i år.. gärna på Arlanda om det blir nåt där.. för att spara in på transport och boende..

precis som du skriver så drar det iväg rätt fort :)

Japp det gjorde vi..

Hehe, samma här,, var ner en vända till till gåsen på Onsdagen veckan efter att vi var där oxå.. Ska försöka klämma in nån storbana till i år.. gärna på Arlanda om det blir nåt där.. för att spara in på transport och boende..

precis som du skriver så drar det iväg rätt fort :)

Misstänkte det... så då kanske du förstår min oro att hamna i den långsamma gruppen, det är lätt att få upp ett hyffsat tempo. :)

Jo, springer iväg i pengar är det ingen tvekan om... och någonstans måste man dra i handbromsen. :)

Själv kommer jag nog åka dit och testa min totala oförmåga att fota objekt i fart :rolleyes:

• Gilla
Reaktioner: FP
Det GÅR att vara snabb i grön grupp också med flitigt utnyttjande av fastlane. Blir ofta lite "snake" över körningen och 70% av banan fri att gasa av sig på om man väntar lite innan man kör ut tills man åker ut precis framför kön. Been there done that :-)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti