Knix- körning

Bensin kommer inte vara något problem garanterat!

Det blir i runda slänger 4-5 mil på banan på 4 pass om man håller lite tempo..tanka innan så räcker det lätt:tummenupp

Jag tankade sist i köping åkte dit, körde nästan 7 mil plågande på 2;ans växel på gröndal, till Västerås och till Köping, nästan 20 mil innan jag tankade igen...har ju en snål R1 :tummenupp

Mjo, men jag har ingen touringtank på 525an som du har på R1an :D
8,5L borde räcka men tycker det är dumt att chansa så det blir nån liter i ryggan :)

Äntligen var bakdäcket fixat inför morgondagen:tummenupp, nu gäller det bara att hitta skruven till DB-killern:va
BTW, blir det ingen körning om bromsljuset inte funkar på fotbromsen?????:confused:

Äntligen var bakdäcket fixat inför morgondagen:tummenupp, nu gäller det bara att hitta skruven till DB-killern:va
BTW, blir det ingen körning om bromsljuset inte funkar på fotbromsen?????:confused:

har kört utan funkande lyktor på gokartåkningarna.
ingen som nekat mig tillträde, fast å andra sidan så har jag inte skyltat med det i förväg som du gör :tungan

Man använder inte fotbromsen i aktiv körning, det är bara att be om problem - vi vanliga dödliga talanglösa har fullt upp med att använda frambromsen. :hihi

Knix

ingen som nekat mig tillträde, fast å andra sidan så har jag inte skyltat med det i förväg som du gör :tungan

Lyset brukar vi inte kolla men bromsarna skall fungera både fram och bak.
Extra kontroll av hojarna imorgon alltså:-)

Ska informera instruktörerna imorgon bitti.

R-Sickan
SMC Instruktör

att tänka på imorgon lördag med strålande sol!

Varmt varmt varmt..alla bör tänka på att ha med sig vattenflaska och DRICKA mängder med vatten mellan passen, bättre springa o pinka i tid o otid..så ni inte tappar fokus i vad ni håller på med, och kan slippa sprängande huvudvärk pga påbörjad vätskebrist.

Kanske lite korkat såhär i efterhand. Får skylla på att man inte gått och lagt sig efter nattarbetet:huvet
När jag tänker till så tror jag inte heller baklyktan på förra hojjen funkade när jag var på Hälla.

Lyset brukar vi inte kolla men bromsarna skall fungera både fram och bak.
Extra kontroll av hojarna imorgon alltså:-)

Ska informera instruktörerna imorgon bitti.

R-Sickan
SMC Instruktör

Bromsarna funkar som dom ska det är bara det att jag måste dit med en hydralisk bromskontakt eller vad det heter

Kanske lite korkat såhär i efterhand. Får skylla på att man inte gått och lagt sig efter nattarbetet:huvet
När jag tänker till så tror jag inte heller baklyktan på förra hojjen funkade när jag var på Hälla.

Bromsarna funkar som dom ska det är bara det att jag måste dit med en hydralisk bromskontakt eller vad det heter

Jag vill nog gärna att du har en fungerande baklykta. Dock räcker det för mig om det funkar med handbromsen. Jag vill nämligen ha en varning om jag ligger bakom dig i en kurva och du får för dig att börja bromsa! :skrämd

Jag vill nog gärna att du har en fungerande baklykta. Dock räcker det för mig om det funkar med handbromsen. Jag vill nämligen ha en varning om jag ligger bakom dig i en kurva och du får för dig att börja bromsa! :skrämd

Måste bara klargöra att det enda som strular är att bromsljuset inte tänds när man trycker på fotbromsen men det är ju skitesamma när man inte använder den :yoparty

När och vart ska vi Västeråsare träffas imorgon? :)

Centralen är väll ett bra ställe att mötas upp på?

Ja tänkte vara vid banan runt 9.30 (o jag som alltid är sen kommer väll vara där tidigast 10) och enligt eniro tar det 42minuter dit.
Sen får vi räkna med lite tid för tankning, kedjespänning, luftbyte, däcksvärmning, tanter och rödljus... :D

Så runt 8,30 färdigtankade och glada? :)

Ja tänkte vara vid banan runt 9.30 (o jag som alltid är sen kommer väll vara där tidigast 10) och enligt eniro tar det 42minuter dit.
Sen får vi räkna med lite tid för tankning, kedjespänning, luftbyte, däcksvärmning, tanter och rödljus... :D

Vi åker 9:20 från Köping, syns där:tummenupp

ja åker gärna med men helluette va tidigt?

ev. uteblir jag från samåkningen dit,
en cheykompis ska hämta ut hoj på funbike 10, om hon nu ska med,
förhoppningsvis så går de att få loss den tidigare!

nått som keno kan trolla med??

annars e jag på stationen halv9, annars syns vi på vägen, eller där, :tungan

ev. uteblir jag från samåkningen dit,
en cheykompis ska hämta ut hoj på funbike 10, om hon nu ska med,
förhoppningsvis så går de att få loss den tidigare!

nått som keno kan trolla med??

annars e jag på stationen halv9, annars syns vi på vägen, eller där, :tungan

Men vafan biffen, klart som korvspa att du ska samåka med mig!! Glöm fruntimmer :tuttar

Back