Knivade mig med grisig kniv - Vad nu?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Rotade fram en påse av undertecknad förskivad falukorv ur frysen igår för att intas tillsammans med stuvade makaroner.
Två skivjävlar satt berget ihop, varpå jag tog en kniv, det ska nämnas nyvässad sådan, för att bända med.
Uppenbarligen var kniven vassare än jag var van vid, eftersom jag lyckades snitta mig själv djupt i fingret á cirka två cm brett.

För att göra en kort historia ännu kortare har jag kört en falukorvsbefläckad kniv in i mitt eget kött.

Så, vad kan jag vänta mig för typ av sjukdomar? :va
Svininfluensa?
Creutzfeldt-Jakob?

Trichinos?

Grattis! Inom 14 dagar kommer du ha knorr!:arsele

Själv kan jag stolt rapportera att jag kört ett stämjärn i handflatan nyss. Dagens lärdom är att man inte ska använda stämjärn att öppna färgburk med. Dagens andra lärdom är att det inte alltid är dåligt med oslipade verktyg....

Grattis! Inom 14 dagar kommer du ha knorr!:arsele

Själv kan jag stolt rapportera att jag kört ett stämjärn i handflatan nyss. Dagens lärdom är att man inte ska använda stämjärn att öppna färgburk med. Dagens andra lärdom är att det inte alltid är dåligt med oslipade verktyg....

Men lilla gubben, ska syster BW komma och plåstra om dig?:krama

Svininfluensa kommer du nästan garanterat att få. Den smittar nämligen främst genom förtäring av griskött. Namnet svininfluensa kommer dock egentligen från dom grisliknande mutationer som uppstått på vissa insjuknade.

den största risken är väll galnakosjukan.. men e de ens nått kött i falukorv längre!?

Last edited:
OJOJOJ! Det där jättesåret kräver omedelbar behandling ser jag ;)

ja är det överhuvudtaget nåt kött så lär det väl inte vara dyr ko?

Visst gör det?:D Som sagt är jag ganska glad att jag sällan/aldrig slipar verktyg förrens dom ska användas till det dom är avsedda för. Nyslipad hade det stuckit ut på andra sidan misstänker jag...*aj*

Falukorv är ju ett skyddat varumärke, så med undantag för rent fusk ska den innehålla en viss bestämd mängd kött. Sen är väl frågan hur Mamma Scan mfl definierar "kött"....

Kewken kommer inflammeras & trilla av, jag svär, mammas död :fakta

NEJ! Den kommer sakta och smärtsamt dra ut sig själv med rötterna, vandra bakåt och aptera sig själv i röven och sedan, lika långsamt och smärtsamt, omvandlas till knorr. :fakta

Passa dig:

Om Du får falukorv i blodet så kan Du få den ökända Dalasjukan. Du kommer börja klä dig i folkdräkt, få blont hår med pottfrilla och börja spela nyckelharpa i Gamla Stan i Sthlm samtidigt som Du kullar på tjejerna som går förbi.... Du kommer dock inte få några fysiska men av sjukdomen. Brukar gå över efter en utlandsvistelse i sol och värme.

Doktorn rekommenderar massor av myggmedel på såret och surströmming med nubbe till frukost innan Du går till jobbet..

Där har vi något staten borde köpa in 18 miljoner vaccination emot! (och hoppas på att få ett kärnvapen som tack för köpet och rikta in mot dalarna)

Visst gör det?:D Som sagt är jag ganska glad att jag sällan/aldrig slipar verktyg förrens dom ska användas till det dom är avsedda för. Nyslipad hade det stuckit ut på andra sidan misstänker jag...*aj*

Falukorv är ju ett skyddat varumärke, så med undantag för rent fusk ska den innehålla en viss bestämd mängd kött. Sen är väl frågan hur Mamma Scan mfl definierar "kött"....

ja den måste innehålla minst 40% nöt/fläsk kött för o få kallas falukorv men vad dom stoppar i kan man ju aldrig veta lär ju va mycke sånt som blir över när dom skurit bort de fina köttet. sen undrar man ju vad dom fyller ut de resterande 60% med?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT