Knep mörkt visir?

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Är less på att åka med solbrillor, så planen var att köpa ett mörktvisir till min KBC hjälm, den är inte 2 år gammal än, det visade sig att det inte var så lätt då det tydligen inte går att få tag på ett sånt längre då hjälmen utgått ur lagret. Finns det andra sätt att mörka visiret på, har provat med solskyddsfilm o det går inte bra alls då det är alldeles för böjt (för att jag skall klara det), finns det någon färg eller nåt man kan använda? MC handlaren tyckte jag skulle köpa en ny hjälm men det är jag inte sugen på.

MVH Solbrille skavsåret lappmögel

Är less på att åka med solbrillor, så planen var att köpa ett mörktvisir till min KBC hjälm, den är inte 2 år gammal än, det visade sig att det inte var så lätt då det tydligen inte går att få tag på ett sånt längre då hjälmen utgått ur lagret. Finns det andra sätt att mörka visiret på, har provat med solskyddsfilm o det går inte bra alls då det är alldeles för böjt (för att jag skall klara det), finns det någon färg eller nåt man kan använda? MC handlaren tyckte jag skulle köpa en ny hjälm men det är jag inte sugen på.

Åk till någon snäll handlare och be dom prova alla mörka visir dom har...passar ingen får du köpa ny hjälm eller åka med brillor...

Enda chansen skulle vara ljust solfilm... dränk filmen och visiret i "yesvatten" sen skrapar du lungt Å försiktigt.

Det finns ju toningsspray också men den funkar bara på lysen och sånna prylar.. inget man vill kolla igenom :mattias

Edit: eller som Robin säger..

Edit2: Jag "solfilmade" ett visir för 12-13 år sen på moppefuckotiden, har för mig att det vart rätt skapligt och jag vill minnas att jag inte var speciellt noga.

Last edited:
Är less på att åka med solbrillor, så planen var att köpa ett mörktvisir till min KBC hjälm, den är inte 2 år gammal än,

Vad heter din hjälm modell? Kan säkert leta upp ett åt dig!

Jag har turen (i oturen) att mitt hjälm märke har tear-offs, svart film, som är gjord för hjälmen som sätts fast mellan 2 ploppar på visiret. Sitter stenhårt, ingen luft emellan mm :tummenupp

Oturen är att ett visir till min hjälm kostar 700kr.

Var precis och hämta ett nytt visir till min KBC hjälm på trech.se
Sveriges importör av kbc hjälmar ligger i huset bredvid.
Killen därifrån kom förbi med ett gäng visir som jag fick testa på hjälmen ; )
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back